Aviseringar
Rensa alla

misshandlat av min flickvän


Ämnesstartare

med elbatong behöver du inte vara fysiskt starkare än henne [y]


   
SvaraCitera

jag tycker detta är så jävla synd, hela situationen. det ska inte behöva bli såhär. känner med dig, som de övriga tycker jag du ska lämna henne. nu kanske det känns som en sak du inte ens kan sätta dig in och överväga överhuvudtaget, men iallafall tycker jag att det var bra att du skrev här, nästa steg kanske är att söka sig till någon sorts samtal? någon oberoende part som inte är vän eller förälder etc. jag tror det skulle vara bra att (som du sa) prata av dig lite, hos någon som kan sånna här saker lite bättre än sånna man hittar (eller hur jag ska skriva) på internet oftast kan. sen vad ni kommer fram till är en annan sak, kanske att du ska prova ett nytt sätt elelr så kommer ni helt enkelt fram till att du ska lämna henne. om det blir så komemr det bli svårt men efter ett tag när allt lugnat ner sig så kommer det nog kännas bara och som det rätta att göra. sånna här beteenden är svåra att ändra på, iallafall har jag aldrig hört om någon som har klarat ut det. så duvet så kan du alltid slänga iväg ett pm till mig, behöver inte vara om detta eller något speciellt alls. ta hand om dig och lycka till 🙂


   
SvaraCitera

ganska intressant historia, det där


   
SvaraCitera

illusion:

Är som sagt 4 år äldre än henne och ni kanske tror att jag är en mes som inte vågar göra något tillbaka, så är inte fallet.

Tror inte riktigt det har med att du skulle vara fysiskt underlägsen utan mer att det är psykologiskt hämmande att du skulle slå tillbaka mot en person som du älskar.


   
SvaraCitera

illusion:

Seriöst vad fan ska jag ta mig till, klarar inte av detta längre. Att bli slagen av den människa jag älskar mest krossar mitt hjärta. HJÄLP

En kvinna som är starkare än en jämngammal man? det här är för fan ett brott mot mänskligheten. Jag är helt allvarlig. Slå sönder henne med ett verktyg och lämna henne sen. Fyfan, bara tanken att en tjej är starkare än mig stör hela min kropp. Äckligt, ett av dom få sakerna på internet som faktiskt rör mig... negativt.

Men sen har jag jävligt svårt för att tro det också, kvinnor brukar överskatta hur starka dom är och det finns män som gör det också. Hade jag vart du hade jag slagit sönder henne om hon höll på sådär, men jag är helt övertygad om att vi har olika inställningar till sånt här. Jag slår inte heller tjejer men det här skulle vara ett undantag. Dessutom blir jag bara värre ju mer nån håller på... man kan inte slå mig tills jag slutar sålänge min kropp fortfarande fungerar.

Men hur i hela helvete kan du vara svagare än henne? det kan inte vara så. Måste vara nåt annat.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tror inte riktigt det har med att du skulle vara fysiskt underlägsen

salem1:

Fyfan, bara tanken att en tjej är starkare än mig stör hela min kropp.

Geesh guys, just face it.
Alla män är inte fysiskt starkare än alla kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visa horan att det är du som bestämmer! [no-no]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Geesh guys, just face it.
Alla män är inte fysiskt starkare än alla kvinnor.

Det är för vidrigt för att man ska kunna acceptera det, jag kan fortfarande inte tro det.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Alla män är inte fysiskt starkare än alla kvinnor.

Sure, men tror ändå att det i första hand har med psykologiska anledningar.

Under hot, våld och/eller extrem stress kan även den svagaste personen bli hulken i styrka, men tror i första hand att det är psykologiskt betingat precis som hos de flesta ''domestic violence'' fall.

Därför det är så svårt att bara ''slå tillbaka'' eller ''lämna sin partner''.


   
SvaraCitera

salem1:

jag kan fortfarande inte tro det

Nåja, du är ju ännu endast 17, du har hela livet på dig att acceptera och gå vidare [y]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Nåja, du är ju ännu endast 17, du har hela livet på dig att acceptera och gå vidare [y]

Haha det var där det kom, satt bara o väntade på det argumentet [wink] vi får väl se.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

psykologiska anledningar.

Ja, det tror jag absolut är den främsta anledningen.
Men, med ursäkter till TS, så tror jag inte att det handlar om någon kärlek (som du nämnde) här, och inte i de flesta övriga misshandelsfall för den delen heller.


   
SvaraCitera

salem1:

satt bara o väntade på det argumentet

Ja, hellre det än "wöööh du är äcklig manhh" [surprised]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Ja, hellre det än "wöööh du är äcklig manhh" [surprised]

Äh, har bara könsroller till viss grad [wink]


   
SvaraCitera

salem1:

[wink]

w/e
Passa på medans du fortfarande kan använda åldern som ursäkt.
Dold text: Att tycka konstiga grejer dvs.


   
SvaraCitera