Aviseringar
Rensa alla

Misslyckad, ful och ledsen


Ämnesstartare

Hej! Jag är ny här men anyways. Vill bara först säga också att jag inte varken vill söka uppmärksamhet eller bekräftelse nu. 
Jag vet ärligt inte vad jag ska ta mej till, jag mår verkligen inte bra.. Jag har komplex för hela min kropp och mitt utseende, jag är ful, jag har fult ansikte och jag är överviktig. Jag är dålig på allt jag gör, jag suger på allt som har med sport att göra, jag är dålig i skolan, och allt jag gör blir alltid fel och helt ärligt så har jag ingen aning om hur jag kan ens ha vänner som vill umgås med mej.
Jag har haft självskadebeteende men slutat, och jag har en ganska störd relation till mat vilket jag själv vet, även fast det just nu inte är såå stort problem som förr. 
Vad ska jag göra, jag är så jävla misslyckad person, jag gråter varje kväll, eller ja natt för jag har sömnproblem också.  Jag mår verkligen inte bra, jag vill inte prata med mina föräldrar och jag vet verkligen inte längre


   
Citera

Åh.. det du skrev skulle jag lika gärna ha skrivit. Vi har precis samma problem.
Förstår att det inte är för uppmärksamhet, och vill bara att du ska veta att du säkert är jättevacker! Alla är perfekta hur dom än ser ut, de gäller bara att själv förstå det. Och sålänge du gör ditt bästa så räcker det. Även fast du inte känner mig så finns jag alltid ifall du vill snacka! Kram!♥


   
SvaraCitera

Hej! Välkommen hit. Hjärta

Vad jobbigt att läsa om hur du känner och har det. Är det du på bilden så vill jag bara säga att du ser varken överviktig eller ful ut, i min mening, och om jag faktiskt hade tyckt det så hade jag inte påpekat motsatsen nu. Du ser ut att vara både normalviktig och jättesöt, men det kommer ju inte hjälpa dina hjärnspöken att jag säger det, förstår jag också. Ledsen Oavsett så verkar du ha mycket dålig självkänsla och självförtroende vilket är vad som får dig att tänka att du är dålig på en massa saker, att dina vänner inte borde vilja umgås med dig och så vidare. Det du ska komma ihåg är att dessa saker inte är sanningar, det är känslor som kommer från att du har en väldigt skev syn på dig själv. Det är tyvärr ingenting som går att fixa över en dag, och jag tror inte någon av oss kan ge dig ett recept på hur du ska göra för allt sånt här är på många sätt individuellt.

Det låter dock onekligen som att du behöver någon form av stöd, vilket jag hoppas att du får eller har fått? Om inte så ska du veta att det finns professionell hjälp att få vad gäller både skadebeteenden, ätstörningar och sömnproblem. Om du inte tagit hjälp än har redaktionen på ungdomar.se sammanställt en lista med bra organisationer som du kan kika på för att se vad som passar just dig. Hoppas att du hittar någonstans att vända dig, för det finns bra hjälp att få och jag tror att det skulle kunna hjälpa dig på vägen! 

Du är bra och fin som du är, och anledningen till att du inte ser det själv är för att din självinsikt blockerats av din dåliga självkänsla. Jag önskar dig stort lycka till och är övertygad om att du kommer att må bättre snart. Håll ut, det blir bättre. Ta den hjälp du kan få, ge inte upp! Kram! 


   
SvaraCitera

Värst vad du beskrev mig bra Glad


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Du beskrev just mig för ca 6 år sedan. Jag kan bara säga att det blir bättre men att du måste ge dig själv en chans och söka hjälp. Är väl fortfarande tjock och ful men mår inte lika dåligt över det och bryr mig mindre.


   
SvaraCitera

Vill skriva mer men är ganska trött så förlåt om det verkar kallt/dåligt men 1) om det är du på bilden så tycker jag du är JÄTTEFIN
& utifrån hur du skriver så verkar du smart. Menar det 

Känner igen mig i det du skriver & har känt exakt som du för inte så länge sedan. Jag grät också varje dag, varje natt, överallt och när som helst. Jag har tips att ge men tror de flesta kan ta upp tillräckligt för att tillföra ngt

Ta vara på dig sj för du verkar bra


   
SvaraCitera