Aviseringar
Rensa alla

Misstänker att killen jag är kär i är intresserad av annan tjej. Hjälp!


Ämnesstartare

Hej! Jag är kär i en kille som jag har varit kompis med i ungefär 2.5 år. Jag har varit kär i honom väldigt länge också men aldrig vågat säga det. Men nu är det så att jag misstänker att han är intresserad av en annan tjej som bor i England. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag skulle kunna fråga en av hans kompisar om det stämmer men då är frågan, om det stämmer, borde jag berätta för killen hur jag känner i alla fall? Jag tror inte att jag kommer vilja göra det om jag vet att han inte kommer vilja vara med mig. Eller ska jag strunta i att ta reda på om min misstanke stämmer och försöka visa för honom hur jag känner ändå? Vad tycker ni är det bästa att göra?

Tacksam för svar!


   
Citera

Om ni är kompisar kan du väl själv ta reda på om han gillar den engelska bruden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja, jag tror inte att jag kan fråga det utan att avslöja att jag är kär i honom (han kanske frågar varför jag undrar och då blir det nog rätt konstigt), och jag vet som sagt inte om jag ska berätta för honom eller inte. Fast egentligen kanske det ärligaste är att prata med honom direkt...


   
SvaraCitera

Tycker att alla ska sluta göra en så stor grej av att man gillar någon och bara berätta för personen hur det ligger till.


   
SvaraCitera

Finns inte så mycket du kan göra. Det är ju han som är intresserad av tjejen och det är hans känslor. Men om du gillar honom, visa det på något sätt så kanske han blir mer intresserad av dig istället och glömmer henne.


   
SvaraCitera

men va, om ni är kompisar äre väl inga konstigheter att fråga om det är nåt på g. skulle en tjejkompis fråga varför du undrar om du bara är nyfiken? antingen frågar du o inte gör en stor grej av det eller så berättar du bara för honom. hon är i london, du är hos honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lill-fisen:

Tycker att alla ska sluta göra en så stor grej av att man gillar någon och bara berätta för personen hur det ligger till.

Ja, true story egentligen 😛 men det är inte alltid så lätt.


   
SvaraCitera

Mollea:

men det är inte alltid så lätt.

Det är lätt, vi väljer bara att göra det svårt.


   
SvaraCitera

Lill-fisen:

Det är lätt, vi väljer bara att göra det svårt.

Klokt. [cool]


   
SvaraCitera

Rävpojken:

Klokt.

Jag slänger ur mig bra skit ibland. [cool]


   
SvaraCitera

Mollea:

har varit kompis med i ungefär 2.5 år

Då är det väl på tiden att säga nåt då?


   
SvaraCitera