Aviseringar
Rensa alla

Misstänker att mor läser min dagbok


Ämnesstartare

Min mamma vet saker som jag inte berättar för henne. Vi har en bra relation annars och så, men på senare tid så har hon börjat fråga mig flera gånger om jag är kär och ber mig kolla henne i ögonen och lova att jag inte är det, när jag säger nej. I min dagbok skriver jag om killar, så misstänker att hon försöker få mig att berätta saker.

Dessutom skriver jag ännu mer privata grejer om t ex sex och så, hon frågar mig jämt typ "vad gjorde du ute till kl fem igår egentligen? var du verkligen med X?" osv när jag kanske ljugit eller så.

Uhuhuh tänk om hon läser min dagbok??? Har den vid sängbordet för är för lat för att gömma den. Litar liksom på att ingen ska gå och läsa. Nu är det ju försent för mig att dölja jättemånga saker som jag vill behålla för mig själv. 🙁

HATAR DETTA. Min dagbok är mitt allt.
Vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesstartare

säg till henne [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

testa henne genom att skriva något radikalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

testa henne genom att skriva något radikalt

Har skrivit jätteradikala saker i min dagbok. 🙁 Vill ej ge exempel här då det är väldigt privat och som sagt radikalt men jag har skrivit saker som jag vet att hon skulle få fnatt över och hon har betett sig sjukt konstigt mot mig den senaste tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga bara!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

örfila henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fråga bara!!

Ja jag har funderat på det men i sådana fall så kommer jag behöva konfrontera henne angående de saker som jag gjort som jag inte vill att hon ska veta. Är verkligen jobbiga saker.


   
SvaraCitera

[sad]

fråga henne seriöst om hon gjort det
+ göm dagboken om du ej litar på henne

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zymbaline:

Ja jag har funderat på det men i sådana fall så kommer jag behöva konfrontera henne angående de saker som jag gjort som jag inte vill att hon ska veta. Är verkligen jobbiga saker.

det behöver du väl inte?
säg att hon betett sig konstigt och ställt konstiga frågor bara och att du därför undrar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv i din dagbok att du tar droger och inte vet hur du ska kunna sluta

sen får du nog veta!


   
SvaraCitera

Artie:

skriv i din dagbok att du tar droger och inte vet hur du ska kunna sluta

tycker detta är bra ide

+ har precis börjat skriva dagbok. Dör om nån läser den. Törs inte ritkigt öppna hjärtat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

sen får du nog veta!

Har redan skrivit liknande grejer, det som är grejen. 🙁
Obs är ej drogberoende men har skrivit saker som ligger på den nivån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Har redan skrivit liknande grejer, det som är grejen. 🙁
Obs är ej drogberoende men har skrivit saker som ligger på den nivån.

Skriv något som tvingar henna att agera NU för att 'beskydda dig'. [crazy]

moppsen är sjukt smart här[y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det kan också vara så att du får för dig att hennes sura humör och utfrågningar har något med det du skriver i din dagbok. Du kanske känner dig skyldig ect vilket kan göra dig paranoid ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

göm den på något bättre ställe ba?


   
SvaraCitera

Men va, är du fjorton eller? Fattar inte varför din mamma lägger sig i så mycket och varför du måste ljuga för henne.


   
SvaraCitera
Åtta

Börja skriva saker i din dagbok om hur du försöker mörda din mor.

"Hej dagboken

Idag är dag sjutton. Jag har inte kunnat se några effekter på henne ännu, men kvicksilvret agerar troligtvis långsamt. Jag får kanske öka dosen. Idag stirrade hon in i mina ögon och frågade mig om jag var kär; jag tror att det kan vara arseniken som börjat driva henne till vansinne.

Om hennes hälsa inte börjar bli sämre snart så har jag i alla fall min backupplan att förlita mig på. Den är ohyggligt vass, så det ska nog gå bra. Jag måste bara lista ut hur man tvättar bort blod ur trägolv.

Hejdå!"


   
SvaraCitera