Aviseringar
Rensa alla

Misstänker pappa för att vara otrogen


Ämnesstartare

Hej,

Jag misstänker starkt att min pappa är otrogen.
Har relativt starka bevis för det, men hur löser man det?
Det bästa skulle ju vara att få honom att sluta, men inser också att det kan betyda skilsmässa och skit och det är frågan om jag vill utlösa.

Så hur gör man?


   
Citera

Jag hade hellre sett mina föräldrar skiljda än att den ena hade varit otrogen.

Prata med honom.


   
SvaraCitera

Misstänker ibland min far för det med.

Men min mor är så jävla jobbig. Så kan förstå honom lite. De lever liksom mer i en symbios än ett förhållande ändå.


   
SvaraCitera

Du borde nog konfrontera honom med det först, för att se hur han reagerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Jag hade hellre sett mina föräldrar skiljda än att den ena hade varit otrogen.

Problemet är att det ligger andra svarta får begravna i släktens historia (dock på mammas sida) så jag är väldigt rädd för vad konsekvenserna blir, är rädd att mamma onte orkar med något sådant här.

MissingNo:

Misstänker ibland min far för det med.

Men min mor är så jävla jobbig. Så kan förstå honom lite. De lever liksom mer i en symbios än ett förhållande ändå.

Kan vara en sådan film/serieklyscha men jag har alltid upplevt som att otrohet kommer av att man inte känner kärlek i sig nuvarande förhållande och att man där visar väldigt lite sådant också, fast i mina föräldrars förhållande är det inte alls så.


   
SvaraCitera
mynona

malber:

Prata med honom.

MissingNo:

Du borde nog konfrontera honom med det först

När man är utomstående i sådana här fall brukar det vanligaste rådet vara att man ska prata med den som är otrogen.

lolol:

inser också att det kan betyda skilsmässa och skit och det är frågan om jag vill utlösa.

I det här fallet är det dina föräldrar, och det gör det speciellt för dig att blanda dig i det och ta ansvar för.

lolol:

Har relativt starka bevis för det

Om du känner att du vill måste berätta, så är det i sådana fall bäst att göra det genom att lämna bevisen liggande där din mamma kan upptäcka dem, istf att tala om det för henne. Det finns säkert ett sätt att göra det på som fungerar, du kanske kan eposta dem till henne på en epost som d skaffar bara för den sakens skull, tex. I så fall är det upp till dina föräldrar att klara av saken och du blir inte inblandad, och det kanske är bäst.

lolol:

är rädd att mamma onte orkar med något sådant här.

Om hon inte orkar med det så kommer hon nog inte att ta itu med det ändå förrän hon är stark nog. Du får avgöra vad du kommer att ångra mest - att berätta eller inte.


   
SvaraCitera

Själviskt av dig om du håller inne med det om du får reda på att det förhåller sig så sen. Hade sagt att antingen får du berätta för mamsen eller så gör jag det.


   
SvaraCitera

Jag håller med Isola.


   
SvaraCitera