Aviseringar
Rensa alla

Misstänkt för förberedelse till våldtäkt.


Ämnesstartare

Hej. I slutet av april lyssnade jag på låten Livet är en våldtäkt av Joel Lundgren när min 69-åriga granne knackade på och ville låna en kopp socker. Ni som har hört låten vet hur den går, men för er som inte vet så säger han i refrängen "Jag vill knulla dem som ler, jag vill höra dem skrika mer och mer. Livet är en våldtäkt, det är inte skönt om hon inte är spräckt". Jag öppnade dörren precis när "Jag vill knulla dem som ler" spelades och min granne log först, som hon alltid brukar göra när man möter henne. När hon fick höra detta försvann hennes leende fortare än kvickt och byttes ut mot en förfärad blick. Sedan skrek hon "jävla våldtäktsman!" och sprang därifrån. Jag fattade inte vad som tagit åt henne, även om jag visste att hon både är paranoid och schizofren.

Jag tänkte inte mer på detta förrän jag två veckor senare fick ett brev från polisen där det stod att jag var misstänkt för förberedelse till våldtäkt och blev ombedd att komma in på förhör. Fick i förhöret veta att min granne hade polisanmält mig för förberedelse till våldtäkt efter att hon hört låten. Det hjälpte inte att jag försökte förklara för polisen att det bara var en satirisk låt. De ansåg att jag genom att spela låten förberedde en våldtäkt på min granne och beslöt att häkta mig. Jag trodde inte det var sant. Min advokat försökte överklaga häktningsbeslutet utan framgång. Polisen beslagtog även min dator och min stereo för att använda som bevis. Jag blev senare frisläppt mot borgen och i tisdags kom beskedet från åklagaren. Han kommer att åtala mig för förberedelse till våldtäkt. Rättegången beräknas börja i början av december.

Mitt liv har verkligen varit en mardröm ända sedan dess. Mina vänner har sagt upp bekantskapen med mig. Min flickvän har gjort slut. Jag har fått sparken från mitt jobb. Alla grannar har slutat prata med mig. De hälsar inte ens längre. Den enda som vill ha med mig att göra är min mamma och min advokat, som för övrigt säger att det ser illa ut.

Allt detta bara för att jag spelade fel låt vid fel tillfälle. Allt pga en paranoid gammal kärring som blir rädd för sin egen skugga. Vet inte vad jag ska göra. Känns som att mitt liv är förstört. Blir jag fälld kommer jag nog inte orka leva längre.

Hur kan det få gå till såhär i Sverige 2011?

Låten för er som inte har hört den.


   
Citera
Ämnesstartare

troll


   
SvaraCitera

livet är en fest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mig veterligen kan man inte betala borgen i Sverige, just för att vi inte har någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snälla, kan man få lite seriösa svar?


   
SvaraCitera

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Skötkonung:

Snälla, kan man få lite seriösa svar?

0/10. Du trollar sämre än en påse hundskit.


   
SvaraCitera

Ungdomar.se är verkligen ingen seriös sida när det kryllar av ungdomar som inte har något vett i huvudet.
Om det du nu skriver är sant, vilket låter helt otroligt så är det sjukt att denna slump har gjort livet surt för dig.
Låter förjäkligt om du åker dit för detta när det bara var en låt du spelade och hon råkade knacka på.
Neka, neka och neka. Berätta sanningen, mer kan du inte göra. En dag kommer du skratta åt det här, för det är faktiskt ganska "roligt" när man läser vad som hänt.

Det finns ingenting att göra åt detta, polisens grejer är deras grejer. Men tala bara sanning och se vart det leder så kommer det ordna sig, allting ordnar sig och det har det alltid gjort (om man tänker efter) och kommer alltid att göra. Även om det tar lång tid tills detta är över så kommer det tillslut ordna sig.
Måste dessutom tillägga att din exflickvän kan inte ha varit mycket till flickvän om hon gjorde slut för att du blivit anklagad för något så löjligt och tillit är ju viktigt. Men hur som helst så finns det i stort sett inget att göra. Bara hålla tummarna för att det ska gå bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kiesha:

Neka, neka och neka. Berätta sanningen, mer kan du inte göra. En dag kommer du skratta åt det här, för det är faktiskt ganska "roligt" när man läser vad som hänt.

Har berättat sanningen hela vägen igenom, men det hjälper inte. Och jag tvivlar på att jag kommer att skratta åt det då mitt liv har blivit förstört för all framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dynamik:

Mig veterligen kan man inte betala borgen i Sverige, just för att vi inte har någon.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skötkonung:

Allt detta bara för att jag spelade fel låt vid fel tillfälle.


   
SvaraCitera

så jääävla dålig du är på att ljuga. Alltså det finns uppenbara hål i din historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sonson:

så jääävla dålig du är på att ljuga. Alltså det finns uppenbara hål i din historia.

Hur kan du anklaga mig för att ljuga? [sad] Så respektlöst av dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men trolltråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera