Aviseringar
Rensa alla

Misstänkt mjölkallergiker, gråter av no reasons


Ämnesstartare

Okej.

Har haft problem med magsmärtor från och till i ett år. Gått på 2behandlingar för magkatarr som inte fungerar, 2ultraljud över galla/lever/bukspottskörteln utan att hitta ett skit, tagit tonvis med blodprover (senast i förra veckan då det blev 6provrör) och avföringsprov.

Nu misstänks det att jag är mjölkallergiker och jag får därför inte ens äta bröd som bakats med mjölk i. Inte äta fabrikerade köttbullar då de innehåller skummjölkspulver och så vidare.

Detta är en stor chock för mig då jag har delvis vuxit upp på en bondgård med en stor besättning mjölknings kor. Jag älskar att dricka riktig mjölk som bara skummats av litegrann (inte den där jäkla skiten på tetra förpackningar). Händer ju kanske dock inte så ofta då jag bor nere i Skåne och i en lite större stad. Men jag dricker fortfarande vanlig mjölk, även om den inte är lika god, äter fil och så vidare.

Jag har nu gått på denna mjölkfria diet i snart en vecka och håller på att bli galen. Känns som att jag verkligen inte kan äta någonting. Har blivit otroligt känslig. T.ex. så upptäckte jag nu när jag kom hem att någon har ätit mitt kött som är stekt i mjölkfritt margarin, och börjar gråta (!?) över det.
Börjar också bli så himla trött på soja-/havremjölk att jag inte vill äta sådana produkter längre.

Utöver hela skiten är jag lite (eller försöker vara) en miljönissa och vill undvika saker som palmolja och sojaprodukter... Vilket är en total omöjlighet i min sits just nu.

Känns inte heller som att familjen, eller någon annan heller, förstår hur otroligt jobbigt detta känns för mig.
Vill knappt ens äta något då det bara blir så mycket ångestliknande känsla när man ska titta på alla ingredienser på varenda förpackning.

Trodde först att det skulle gå lätt och "det är ju inte så farligt". Men fan heller.

Så. Ville bara skriva av mig >.<


   
Citera

Lider med dej, går typ inte att klara sej utan mjölk[sad]


   
SvaraCitera

Stackare 🙁

Låter som du inte tål laktos.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Lider med dej, går typ inte att klara sej utan mjölk[sad]

Men eller hur?!

davvelito:

Låter som du inte tål laktos.[sad]

De kollar laktos i ett DNAtest atm... Men kan vara mjölkproteinallergi, därför jag måste hålla på som ett fån >.<


   
SvaraCitera

Kouki:

Men eller hur?!

Mm, skulle ej klara


   
SvaraCitera

🙁

När jag var på bibblan idag så hittade jag en bok med en massa bra recept för mjölkallergiker, den kanske finns på ditt biliotek.


   
SvaraCitera

Kouki:

De kollar laktos i ett DNAtest atm... Men kan vara mjölkproteinallergi, därför jag måste hålla på som ett fån >.<

Oj så pass, de låter jävligt deppigt. 🙁

Skulle jag aldrig klara.


   
SvaraCitera

Usch, vet hur det känns, dom trodde jag var glutenintolerant förut så fick också hålla på sådär i ett halvår. Sucks.


   
SvaraCitera

emery:

Sucks.

Tänk om jag skulle få det.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Mm, skulle ej klara

Jag gör det inte iaf!

Sagitta:

massa bra recept för mjölkallergiker

Grejen är inte att jag inte hittar goda recept, det är att jag saknar min mjölk! Kan knappt äta på morgonen och dricker då istället ett glas mjölk. Substituten är goda, även om man tröttnar på dem, men smakar inte ett dugg likt och ger därför inte samma effekt.

davvelito:

Oj så pass, de låter jävligt deppigt. 🙁

Det är det 🙁

emery:

Usch, vet hur det känns, dom trodde jag var glutenintolerant förut så fick också hålla på sådär i ett halvår. Sucks.

Det diskuterar det också... Men skulle börja med mjölken.
Lider med dig!


   
SvaraCitera

davvelito:

Tänk om jag skulle få det.[sad]

Laktos ja. Hjälp ;P

Kouki:

Det diskuterar det också... Men skulle börja med mjölken.
Lider med dig!

Ja men nu var det ju inte det jag hade.
F.ö finns det piller mot laktos, fast har hört att dom inte hjälper så mkt :/


   
SvaraCitera

emery:

Laktos ja. Hjälp ;P

Vill inte tänka på det.[sad]


   
SvaraCitera

Kouki:

Grejen är inte att jag inte hittar goda recept, det är att jag saknar min mjölk! Kan knappt äta på morgonen och dricker då istället ett glas mjölk. Substituten är goda, även om man tröttnar på dem, men smakar inte ett dugg likt och ger därför inte samma effekt.

Ok ok. Har du testat oboy fast med sojamjölk eller havremjölk? Det är gott. Värm den annars så det blir varm choklad.


   
SvaraCitera

davvelito:

Vill inte tänka på det.[sad]

God would never do that to you. <3 -klappa-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

F.ö finns det piller mot laktos, fast har hört att dom inte hjälper så mkt :/

Min kompis håller på med det... Det hjälper litegrann tror jag, men kan få magen att se helt uppblåst ut...


   
SvaraCitera