Aviseringar
Rensa alla

Misstag efter misstag lär man sig aldrig? (WOT)


Ämnesstartare

Så här ligger det till att jag och min flickvän har varit ihop i ungefär 6 månader (inte så värst länge).
Förra lördagen gjorde hon slut med mig för att jag bråkade alldeles för mycket, speciellt när jag är full. Det tog ca 5 dagar sen blev hon tillsammans med mig igen.
Hon är fortfarande extremt osäker på om det kommer att hålla mellan oss (jag förstår henne, jag hade varit likadan) och det känns jobbigt som in i helvete.

Det jag gör ju nu är att jag försöker verkligen visa att jag vill vara tillsammans med henne och ingen annan, spriten har jag lagt på hyllan, jag röker inte längre, jag gick t.o.m. till en psykolog för att snacka ut om mina problem, jag skriver dikter till henne jag gör verkligen allt för att hon ska förstå att jag insett att jag varit dum i huvudet.

F.ö det vi har bråkat om har oftast varit att jag bestämmer med mina polare samtidigt som jag bestämt med henne, vilket gjort att hon känt sig bortstött, vi har bråkat för att jag varit svartsjuk (var ganska rättfärdigat dock). Största problemet är väl att det är små saker som har blivit stora och jag har en tendens att projicera min ilska mot andra, det är någon defensiv sak jag har att så fort jag känner mig inträngd i ett hörn så börjar jag gorma och gapa och det känns genast som allt jag gör är fel, i vanliga fall är jag ganska tystlåten och pratar inte om mina problem så när jag blir full släpper den spärren och allt kommer flygandes.

I vilka fall som helst. Hur hade ni hanterat detta? Hon säger att hon är osäker för hon vet inte om det kommer hålla mellan oss och hon vill inte såra mig, jag försöker va den positiva och pratar med henne väldigt mycket men det känns som hon är lite "off" mot mig.
Jag vet inte helt och hållet hur jag ska bete mig. Ska jag va på? Ska jag hålla mitt avstånd och låta henne fundera?
Det känns lite som om jag fumlar runt i mörkret, anledningen till att jag verkligen försöker är för att jag inte känt så här med någon annan förut.
Hon känner att jag verkligen sårat henne och det tog för lång tid innan jag förstod det men samtidigt säger hon att jag är den bästa pojkvännen hon någonsin haft.

Men.. Tips på hur jag ska hantera denna situation?


   
Citera

Huhmer:

Hur hade ni hanterat detta?

Huhmer:

har en tendens att projicera min ilska mot andra

Shape the f up.

Huhmer:

känns genast som allt jag gör är fel,

Jobba på självdistansen och självkänslan.

Huhmer:

till en psykolog för att snacka ut om mina problem

Super! Fortsätt så[y]

Huhmer:

Ska jag hålla mitt avstånd och låta henne fundera?

Tycker detta låter som en bra idé. Låt henne fundera medans du jobbar på ditt. Fullständig avhållsamhet är givetvis inte nödvändig, och även viktigt att försäkra henne om att du försöker göra något åt dina problem. Space för er båda.


   
SvaraCitera

Huhmer:

jag skriver dikter till henne

Lol. [blush]

Men sluta dricka alkohol för gott om du inte kan hantera det, inte så jäkla svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren!
Jag är mycket väl medveten om att jag gjort fel och hade tänkt boka ännu ett besök till en psykolog för att prata lite om kommunikation, stress- och konflikthantering.
Jag måste börja bli mer öppen och prata om vad jag tycker, tänker och känner, det är visserligen en liten seg start för jag har nämnligen varit tystlåten så länge som jag kan minnas (men jag gick ju till en psykolog och det är ju ett litet steg antar jag).
Jag har ju inte direkt något att förlora på att prata mer liksom.

Roll on: Ja lite lol är det kanske men vad gör man inte liksom 🙂
Sluta dricka är inga problem, känner inget behov av det, Hade en vit helg nu senast och jag hade en trevligt ändå och jag har tänkt fortsätta med det.

Saxat från en annan tråd jag skrev:

Jag försöker prata med henne så mycket som det bara går och visa att jag faktiskt jobbar med mig själv för att det ska fungera mellan oss.
Det svåra är väl att hon håller sitt avstånd eller vad man ska säga, inte lika munter längre, när vi väl pratar (framför allt på SMS/MSN) så håller hon allting väldigt kort och koncist (dock förstår jag henne rom byggdes inte på en dag och det lär ju ta ett tag innan hon kan känna sig trygg/säker igen).
Å andra sidan så har hon nog alltid varit sådan.
Det brukar alltid vara jag som skickar det första meddelandet under dagen ("godmorgon hur har din dag varit etc etc") och i princip alltid jag som frågat när hon vill ses.

Jag är en ganska mysig och tillgiven person rent allmänt, utan att låta för självgod och visst hon är en helt underbar och älskvärd människa men jag tror nästan att jag är den mer känslosamma av oss två och jag visar det mer på något sätt, nu säger jag inte att hon är en "Ice Queen" som inte visar sina känslor, jag menar mer på att jag har enklare för att vara mer "gulligull".


   
SvaraCitera

Förtroendet är skyggt som en hjort. När man väl har jagat bort det dröjer det länge innan det kommer tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan jag skriver ju som en jävla kratta

Roll on: Ja lite lol är det kanske men vad gör man inte liksom 🙂
Sluta dricka är inga problem, känner inget behov av det, jag hade en vit helg nu senast och jag hade det mycket trevligt utan spriten.


   
SvaraCitera

Huhmer:

jag har enklare för att vara mer "gulligull".

Huhmer:

väldigt kort och koncist

Mina varningsklockor ringer. Var ej för på [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Förtroendet är skyggt som en hjort. När man väl har jagat bort det dröjer det länge innan det kommer tillbaka.

Det är så sant så sant.
Det lär ju ta sin tid och jag har förstående för detta, som
Miceparade skrev så får jag ju ge henne lite utrymme.
Men jag visar verkligen att jag försöker, det var bl.a. hennes förslag att jag skulle prata med någon, hon gillar inte att jag röker så jag fimpade, spriten tillförde inget gott så jag slängde skiten.


   
SvaraCitera

trodde det skulle handla om wheel of time, besviken[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Mina varningsklockor ringer. Var ej för på

Nej jag får väl låta henne vara helt enkelt, vill ju inte vara för klängig.


   
SvaraCitera

Huhmer:

Hon säger att hon är osäker för hon vet inte om det kommer hålla mellan oss och hon vill inte såra mig, jag försöker va den positiva och pratar med henne väldigt mycket men det känns som hon är lite "off" mot mig.

Ge henne space, men sen får det ju inte heller bli så att hon är osäker för länge..man vill ju veta vad man har varandra.


   
SvaraCitera

Huhmer:

Ska jag va på? Ska jag hålla mitt avstånd och låta henne fundera?

Prata med henne så mycket du kan, berätta precis vad du känner. Allt du skrev här, om att du projicerar ilska och sånt, har du berättat det för henne?
Fråga henne också, om hon vill att du ska hålla avstånd ett tag. Det allra viktigaste är att prata så kanske ni kan förstå varann bättre. [smile]


   
SvaraCitera

Redbulls:

trodde det skulle handla om wheel of time, besviken[n]

I Relationer, Samlevnad och Kompisar? [shake]


   
SvaraCitera

Miceparade:

I Relationer, Samlevnad och Kompisar?

I överskriften står det (Wot) = wheel of time[sad]


   
SvaraCitera

Redbulls:

I överskriften står det (Wot) = wheel of time[sad]

Ja, jag vet. Varför skulle man skriva om ett blödigt fantasy epos i Relationer, Samlevnad och Kompisar-forumet?[shake]


   
SvaraCitera