Aviseringar
Rensa alla

Mitt ben är jobbigt.


Ämnesstartare

Eller ja, båda benen. Ibland när jag ligger i sängen och typ sträcker på mig eller rör på mig så får jag jävligt ont i benet (bild) som om någon nerv har kommit i kläm eller något, och jag kan knappt böja på det och måste försiktigt röra på det medans jag masserar lite, brukar försvinna efter kanske 10-15 sekunder men om det sitter i längre så kan jag inte gå på några minuter efter. Samma sak hände häromdagen med min högra fot, ungefär där jag markerade på bilden.

Vad kan detta bero på? Jag har inga tidigare skador i benen som jag vet om, förutom att min vänstra knäskål hoppade ur led för ett tag sedan.

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

Speltidning:

Vad kan detta bero på?

SENDRAG. [smile]

Brukar få så om jag råkat sträcka vaden/undersidan av foten under sömnen. Det gör förjävligt ont och då måste jag sätta undersidan av foten mot väggen och trycka emot så benet sträcks ut, eller sträcka ut undersidan av foten på något sätt om det sitter där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Brukar få så om jag råkat sträcka vaden/undersidan av foten under sömnen

Ja, händer att jag vaknar av det ibland också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikipedia:

Sendrag kan eventuellt förebyggas på olika sätt:

* Låt bli alkohol då det kan rubba saltbalansen i kroppen
* Avstå tobak då syresättningen av blodet påverkas
* Extra motion
* Stretcha de drabbade musklerna innan sänggående

Förklarar i alla fall varför jag får sendrag ibland.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Förklarar i alla fall varför jag får sendrag ibland.

AHAHAHA VA?!?! Hade ingen aning om att man kan få detta av alkohol och tobak [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

AHAHAHA VA?!?! Hade ingen aning om att man kan få detta av alkohol och tobak [chocked]

Mjo, fanns några fler saker som man kunde göra för att förebygga sendrag också, men dessa kändes mest relevanta för mig.


   
SvaraCitera

åh, brukar också få exakt där. Verkligen the work of satan, gör så satans ont. [cry] Men jag brukar bara massera och hålla ut och gråta en skvätt så försvinner det, (det wiki föreslår är inte ens ett alternativ[tired])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

easycure:

det wiki föreslår är inte ens ett alternativ[tired]

Sant, fan heller att jag tänker sluta dricka eller börja röra på mig för att slippa några sekunders smärta typ 2 gånger i veckan.


   
SvaraCitera

otränade ben kan leda ti skador i knäna osv.


   
SvaraCitera

har också det men är för att jag inte rör mig.[sad]


   
SvaraCitera