Aviseringar
Rensa alla

mitt ex hotar att ta livet av sig


Ämnesstartare

För en vecka sen snackade jag med en vän om bilar (vi är skitnördar) men sen började han prata om att han mådde dåligt och hade gjort självmordsförsök. Sen frågade han om vi skulle bli tsm och jag sa typ: nja, jag vet inte. Då sa han att han skulle ta självmord så då sa jag att vi kunde väll bli ihop.

Men 2 dagar senare ångrade jag mig och när jag sa att jag bara ville vara vän med honom blev han helt hysterisk. Han sa att han skulle gå ner i källaren och hämta ett hagelgevär och skjuta sig.
I 1,5 timme satt jag och försökte lugna ner honom men ha sa bara: du vet va du kan göra Filip för att förhindra att jag dör.
Sen satte han på sin webbcam och visade en fällkniv och drog den genom håret och sa att jag skulle skära upp armen på sig.

Nu är han lugn och hen ber om ursäkt hela tden men jag har blockat honom från skype för jag orkar inte med honom. Men hur kan jag lita på honom att han inte skadar sig? Jag har jättemycket ångest och är rädd och orolig hela tiden.


   
Citera
Ämnesstartare

woa, vän irl?

SweGuy:

tsm och jag sa typ: nja, jag vet inte. Då sa han att han skulle ta självmord så då sa jag att vi kunde väll bli ihop.

wtf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du kan kontakta han föräldrar om det så gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur är det med hans anhöriga, tros de sakna honom om han dör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur är det med hans anhöriga, tros de sakna honom om han dör?

hans mamma och pappa skulle döda honom om de visste att han var gay.
men jag älskade inte den killen, jag blev bara tsm med honom för att han inte skulle hänga sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweGuy:

hans mamma och pappa skulle döda honom om de visste att han var gay.

Okay, låt oss säga som såhär då.. Han avslöjar att han är gay, föräldrarna hans blir förbannade, han skjuter huvudet av sig med hagelbössan & inga blir lidande? Eller skulle du mot all förmodan känna dig skyldig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Okay, låt oss säga som såhär då.. Han avslöjar att han är gay, dem blir förbannade, han skjuter huvudet av sig med hagelbössan & inga blir lidande? Eller skulle du mot all förmodan känna dig skyldig?

jag skulle få ta livet av mig för jag skulle få så mycket skuld känslor så jag skulle inte orka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweGuy:

jag skulle få ta livet av mig för jag skulle få så mycket skuld känslor så jag skulle inte orka

Hur är det med dina anhöriga då, skulle de sakna dig? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur är det med dina anhöriga då, skulle de sakna dig?

alla som känner mig skulle inte kunna gå vidare i livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweGuy:

alla som känner mig skulle inte kunna gå vidare i livet

Då är vi tillbaks på ruta ett igen.. [sad] Försök att få honom till att gå och snacka med en psykolog eller dylikt, kan inte vara lätt det där när hans föräldrar inte accepterar hans sexualitet.. Mycket känslor han håller inom sig förmodligen.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Då är vi tillbaks på ruta ett igen.. Försök att få honom till att gå och snacka med en psykolog eller dylikt, kan inte vara lätt det där när hans föräldrar inte accepterar hans sexualitet.. Mycket känslor han håller inom sig förmodligen..

men jag har erbjudit honom all hjälp att få. Han blir helt hysterisk när jag säger att han ska prata med nån som kan hjälpa honom.
Asså jag har brutit kontakten med honom efter som min kurator sagt att jag inte ska försöka hjälpa honom mera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweGuy:

min kurator sagt att jag inte ska försöka hjälpa honom mera.

Kuratorn din förklarade inte för dig varför hen sade som hen gjorde om honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Kuratorn din förklarade inte för dig varför hen sade som hen gjorde om honom?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweGuy:

nej

Förmodligen är hen djupt troende/homofob själv. [sad] Svårt det här, tycker döden skulle vara mest till hjälp för honom, men blir som sagt andra lidande dårå.. Svårt detta.. Ligg lågt en period och se hur det utvecklar sig! [smile]


   
SvaraCitera

Förstår hur du känner! Har varit i en liknande sits.. Men personen gjorde aldrig något, och han mår ganska bra idag, iaf betydligt mycket bättre än vad han gjorde då!!

Om han verkligen ville ta livet av sig så tror jag att han skulle gjort de direkt! Jag tror bara att han vill ha din uppmärksamhet! Folk som tar livet av sig säger det oftast inte till någon utan bara gör de!
Tycker att du ska fortsätta ignorera han och om han nu skulle ta livet av sig så ska du verkligen inte klandra dig eller ta åt dig skulden! Personen måste ha några psykiska fel om han tar livet av sig pga. detta!
De ordnar sig! [smile]


   
SvaraCitera