Aviseringar
Rensa alla

mitt hår. jag vill dö.


Ämnesstartare

okej, jag vill seriöst dö. jag har suttit och panikgråtit hela morgonen och sökt tröst hos katten.
mitt hår är skitslitet och skitkort, och inte nog med det. det är väldigt uppklippt också. vad fan ska jag göra? om jag klipper av det slitna kommer jag ha ungefär 5 cm "långt" uppklippt hår, vilket jag verkligen inte vill. om jag sitter vid ett fönster med spegel ser jag hur det kryllar av början till kluvna hårtoppar och sånna där vita bollar där håret går av hela tiden.

JAG VÅGAR INTE. men jag har hört att slitna toppar bara vandrar uppåt hela tiden, så om jag väntar några månader med att klippa mig kanske mitt utväxta friska hår hunnit drabbats av det slitna?

och hur långt hår måste man ha för att kunna använda clip-on hår?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du är så jävla körd, självmord är sissta utvägen för dig....men det är lungt, ingen kommer sakna dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Du är så jävla körd, självmord är sissta utvägen för dig....men det är lungt, ingen kommer sakna dig

åh, det var det jag tänkte också. fasen.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

raaaaaaaaka


   
SvaraCitera

ruunar:

panikgråtit

Över ditt hår? [tard]

Oh please....


   
SvaraCitera

Klipp.


   
SvaraCitera

stackars katt[sad]


   
SvaraCitera

har du blekt det för mycket elr vad har du gjort?

ta pyttelite av topparna och sen börja med en bra inpackning två gånger i veckan. sluta även platta håret osånt skit.


   
SvaraCitera

Gör något drastiskt med kökssaxen. Alltid nöjsamt, i varje fall i stundens hetta. Gjorde så i torsdags, var trevligt. Nej, men, klipp. Det är fortfarande mössäsong.


   
SvaraCitera

[smile]

75312_1233600400.jpg


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

har du blekt det för mycket elr vad har du gjort?

ta pyttelite av topparna och sen börja med en bra inpackning två gånger i veckan. sluta även platta håret osånt skit.

japp, gick från svart till blont och blekte och slingade en massa, sen var det kört.

men om jag tar pyttelite av topparna är det ju fortfarande slitet, och folk säger att slitet hår sprider sig uppför hårstrået, vilket gör att håret bli ännu mer slitet om man inte klipper. så jag vet inte om det är nån poäng. [confused] eller är det bara det som verkligen är kluvet, alltså delat, som klättrar uppåt?

plattången har jag skrotat.


   
SvaraCitera

ruunar:

och hur långt hår måste man ha för att kunna använda clip-on hår?

Till axlarna skulle jag tro, ungefär.
Men för att ha löshår måste ju ditt hår också vara platt eller lockigt och det sliter ju på håret.
Jag tycker du ska gå till en frisör och be om råd och höra vad hon tycker. Nu har du ju lärt dig av dina misstag så i fortsättningen kanske du bör låta håret vila eller i värsta fall endast tona håret.
Försök duscha håret 3-4ggr i veckan och låt det självtorka. Kamma heller inte igenom håret då det är blött. Behöver du använda plattång eller någon form av värmeborste, se till att använda värmeskydd och hårlotion. Lycka till! [y]


   
SvaraCitera

okej.


   
SvaraCitera