Aviseringar
Rensa alla

mitt hår. jag vill dö.


[sad]


   
SvaraCitera

Du har aids.


   
SvaraCitera

Raka av det. Det växer ju ut. [zzz]


   
SvaraCitera

ruunar:

om jag klipper av det slitna kommer jag ha ungefär 5 cm "långt" uppklippt hår, vilket jag verkligen inte vil

Tycker att du ska klippa. Slitet hår går inte att reparera, vad de än säger i reklamfilmer.

Fixa någon snygg kort frisyr. Det växer faktiskt ut sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara riktigt hettmed kort hår om man gör de rätt 😉 Kolla hon i TATU ba [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verion:

Kan vara riktigt hettmed kort hår om man gör de rätt 😉 Kolla hon i TATU ba

fast nu är inte jag tjejen i tatu. jag ser bara konstig ut. men jag har väl inget val, jag får låtsas att jag är tjejen i tatu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

fast nu är inte jag tjejen i tatu. jag ser bara konstig ut. men jag har väl inget val, jag får låtsas att jag är tjejen i tatu.

Fixar sig [wink] växer endå ut sen igen ju [bigsmile] blir skitsnyggt ska du se


   
SvaraCitera

ruunar:

ag får låtsas att jag är tjejen i tatu.

[bigsmile]
så jävla bra

men men vet hur du känner klippte själv en asful frilla när jag var typ 17 och gick med sjal på huvudet i flera månader p.g.a. det.


   
SvaraCitera

ruunar:

JAG VÅGAR INTE. men jag har hört att slitna toppar bara vandrar uppåt hela tiden, så om jag väntar några månader med att klippa mig kanske mitt utväxta friska hår hunnit drabbats av det slitna?

och hur långt hår måste man ha för att kunna använda clip-on hår?

Japp, det stämmer att det blir mer och mer slitet med tiden, alltså att det "växer" mer slitet högre och högre upp i håret, så har det blivit med mitt hår. Ska iaf klippa bort det slitna äckelhåret hos frisören nästa vecka.

Så, klipp topparna är det bästa. Det går inte reparera slitet hår, och produkter som påstås kunna göra det bildar som silikon runt hårtopparna som får det att se och kännas icke-slitet, men det håller bara tills du tvättat håret och förstör håret i längden, det funkar alltså inte.

Det enda du kan göra är att klippa det.
Hellre fint och lent hår, än slitet svinto-hår. Oavsett om det är långt eller kort.
Själv har jag kort hår och trivs inte i det, men som sagt, jag har hellre hår som ser fräscht ut. [smile]

Löshår kan du ha om du har axellångt hår, det har jag.

tygskor:

Försök duscha håret 3-4ggr i veckan

Bättre är det att försöka tvätta håret MAX 2-3 gånger i veckan. Att tvätta för ofta sliter på håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Japp, det stämmer att det blir mer och mer slitet med tiden, alltså att det "växer" mer slitet högre och högre upp i håret

har du koll på om "med tiden" är ca 1 månad eller ett halvår?
för annars skulle jag ju faktiskt kunna spara ut lite.


   
SvaraCitera

lös hår ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

lös hår ?

sliter skitmycket på håret.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Bättre är det att försöka tvätta håret MAX 2-3 gånger i veckan. Att tvätta för ofta sliter på håret.

Ursäkta, men hur jävla snuskigt är inte det?
Jag duschar själv håret varje morgon, men ska börja göra det varannan dag nu då mitt hår har blivit total bränt av min värmeborste.


   
SvaraCitera

ruunar:

sliter skitmycket på håret.

Och de låter ju som att du hade var jordens undergång för de redan var slitet. Du får väl byta schampoo eller något annat du får åtminstone ta dig samman de är trots allt ett litet skit problem i det stora hela.


   
SvaraCitera

ruunar:

har du koll på om "med tiden" är ca 1 månad eller ett halvår?
för annars skulle jag ju faktiskt kunna spara ut lite.

månader tror jag. men, vad är det för mening att spara ut lite när det bara blir mer och mer slitet högre upp i håret? du kommer ju ändå få klippa av det, och det ser äckligt och ovårdat ut.

och håret växer ju hellre inte så fort när det inte mår bra, har man ett välskött hår växer det fortare! så bättre att klippa av det slitna och ta hand om håret istället. [smile]


   
SvaraCitera