Aviseringar
Rensa alla

mitt hår mår inte bra!


Ämnesstartare

Hej mitt hår mår inte bra det märks på det. Vad borde jag göra tvättar det varje vardag på morgonen för annars skulle det se ut som en katastrof. Jag vet att jag kanske inte borde tvätta det varje dag men jag vet inte heller hur jag ska göra för att inte tvätta det lika ofta. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tvätta varannan dag


   
SvaraCitera

vad använder du för shampo och balsam/produkter i håret? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:
vad använder du för shampo och balsam/produkter i håret? 

Använder bara dove damage solution intensive repair shampo 


   
SvaraCitera

Venlakinuski:

Använder bara dove damage solution intensive repair shampo 

att håret blir slitet kanske beror på att du använder det varje dag 
ibland kan det vara bra att byta och variera mellan olika sorter eller skippa det helt 


   
SvaraCitera

Försök vänja håret vid att tvättas mer sällan, och investera i ett torrschampo att använda om det måste tvättas akut en morgon. Du bör helst inte tvätta oftare än var tredje dag, och när du gör det bör du avsluta med en inpackning. Använd en värmeskyddande produkt innan du fönar/plattar håret så slits det mindre. Har du problem med torra toppar kan du smörja in dem med lite (en droppe räcker!) olivolja innan du går och lägger dig. 


   
SvaraCitera

+ att vänja håret vid att tvättas mer sällan är ett flottigt helvete i början, men det går att genomlida med mössa, uppsatt hår och torrschampo. Ge det tid!


   
SvaraCitera

-Tvätta håret mer sällan, och använd torrschampo mellanåt.
-Använd olja i håret, jag tar kokosolja i topparna typ varannan dag.
-Använd värmeskydd innan värmetänger.
-Och börja med balsammetoden!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly:
-Använd värmeskydd innan värmetänger.
-Och börja med balsammetoden!! 

Jag använder inte värme saker och hur fungerar balsammetoden


   
SvaraCitera

Börja använda hårinpackning 😀 
Mitt hår blev mindre slitet och växte mer


   
SvaraCitera

Venlakinuski:

hur fungerar balsammetoden

Det går ut på att du inte använde särskilda ämnen i ditt hår, ämnen som gör mer onytta än nytta för håret. Såsom silikoner, parabener osv. Och man slutar helt att använda schampo.

Har har du en video på en tjej som förklarar massa om balsammetoden

Här har du en lista på godkända produkter man får använda, finns lista på både balsam, inpackning, torrschampo osv att välja på
http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/produkter-for-balsammetoden

En bloggare som förklarar hur balsammetoden fungerar
http://stinamarkan.se/blogg/den-kompletta-guiden-balsammetoden-metoden-utan-schampo

Det är enklare än man tror 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torrshampoo min vän! var tungen att tvätta varanna dag för att det inte skulle bli fettigt under dagen men nu behöver jag bara göra det ca 1 gång i veckan, mer om jag tränat
+ att det luktar gott hela dagen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns 100 fler grejor som man kan skriva om, fast detta vore troligtvis ganska sammanfattande. Kolla över detta och se om du kan ändra något.

Klipp dig om du redan har slitet hår. Slitet hår blir det oftast om man:

Om man tvättar det allt för ofta.
Om man tvättar för sällan.

Om man använder tvättprodukter eller fel tvättprodukter.
Om man använder stajlprodukter till håret.

Om man med produkter färgar håret, (detta gör även håret något tunnare) eller vistas för mycket i solen och får solblekt hår.

Om du borstar håret, vrider dig mycket med huvudet emot kudden när man sover eller andra fysisk beröringar bidrar till slitage.

Även vad man äter (vitaminer osv...) har inverkan på hur håret mår.
Tex rökning påverkar kroppen negativt liksom att det tar kål på vitaminer.

Stress, sömn, träning, kost... (välmående) har inverkan på hårets kvalité.

Låt håret självtorka. (Tvätta håret i god tid).
Torka ej håret med handduk/badlakan, hårtork/hårfön då detta skadar håret. Värmetänger skadar såklart också håret.

Hår som är uppsatt eller olika frisyrer med spännen, tofsar, flätor utav diverse slag hindrar hårets frihet liksom skadar håret beroende på vilken grad. Såsom rastaflätor är väldigt påfrestande efter lång tid. Dess frisyr är även svårtvättat/svårunderhållande.


   
SvaraCitera

Hört att egg  i håret får det att bli bättre? sant/falskt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Hört att egg  i håret får det att bli bättre? sant/falskt?

vet bara att det är bra för pälsen
nu ska vovven få ett ägg


   
SvaraCitera