Aviseringar
Rensa alla

Mitt hår vill inte mer [cry]


Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Klipp av skiten till två-, trecentimeterslängd. Jag gjorde så, synnerligen bekvämt och trevligt.

Jag har jättemaskulin ansiktsform och skulle se förjävlig ut. Du passar i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vad är balsammetoden? Jag använder alltid balsam. [no-no]

Du slutar med uttorkande, trasiggörande schampo och tvättar bara snälla balsam utan silikoner och mineraloljor som bara finns till för att dölja det schampot ställt till med. Det fungerar faktiskt att göra rent med bara balsam för väldigt många, och eftersom man slutar torka ut hårbotten behöver man inte ens tvätta håret lika ofta eftersom hårbotten slipper producera talg för att kompensera uttorkningen. Ska vara jättebra för lockigt hår.

http://lockig.se/forum/viewtopic.php?t=1436
http://lockig.se/forum/viewtopic.php?t=1729


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Jag har jättemaskulin ansiktsform och skulle se förjävlig ut. Du passar i det.

Meh. Klipp synthitlerfrisyr. För övrigt tror jag ej, att du sett mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Meh. Klipp synthitlerfrisyr. För övrigt tror jag ej, att du sett mig.

Blandade ihop dig med annan, är trött. [zzz] Tror inte ens att den personen är UMare. [blush]

Oväntad:

Du slutar med uttorkande, trasiggörande schampo och använder bara snälla balsam utan silikoner och mineraloljor som bara finns till för att dölja det schampot ställt till med.

Har testat det när jag var rödhårig fungerade lite, ska försöka igen.

Oväntad:

Ska vara jättebra för lockigt hår.

Jag har raaakt med liiiite självfall. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tur att man inte har de problemen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har testat det när jag var rödhårig fungerade lite, ska försöka igen.

Det är jätteviktigt att du tvättar ditt hår med ett schampo utan silikon och mineraloljor men med SLS (starkt uttorkade och rengörande ämne) en sista gång (två schamponeringar på samma gång för ultimat effekt) innan du börjar med bara balsam. Sedan ska du ha "godkända" balsam som också är utan silikon och mineraloljor, finns jättebra listor på lockig.se. Men detta kanske du redan visste.

Geigerzähler:

Jag har raaakt med liiiite självfall. [n]

Okej, tyckte det såg lockigt ut. Har också rakt hår. Jag har precis börjat med denna metod, men jag har i alla fall inte använt schampo sedan i tisdags utan bara tvättat ett par gånger med balsam, och det är fortfarande oflottigt och fräscht. Känns dessutom mycket mer mjukt, men det kan ju eventuellt vara inbillning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Din jävla honung.

[blush]

Geigerzähler:

Ska man ha HONUNG i håret? [tard]

Ja! Tror faktiskt att det kommer från balsammetoden från början. Man har det i håret efter balsammet eller tillsammans med balsammet, och sköljer för annars stelnar det.

Alla mina vänner kommenterar hur långt hår jag fått, hur det glänser och har blivit vågigt - sedan jag började med honung i håret (och bra shampoo och balsam), nu växer mitt hår typ 2-3-4cm i månaden.[crazy][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Man har det i håret efter balsammet eller tillsammans med balsammet,

hur länge ska man ha det i håret och ska man massera eller bara låta det vara på håret?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Alla mina vänner kommenterar hur långt hår jag fått, hur det glänser och har blivit vågigt - sedan jag började med honung i håret (och bra shampoo och balsam), nu växer mitt hår typ 2-3-4cm i månaden.[crazy][blush]

Ooh, det ska jag göra! [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

balsammetoden

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snyggt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lishaa:

snyggt

Inte alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:$


   
SvaraCitera

Klipp klipp klipp.


   
SvaraCitera