Aviseringar
Rensa alla

Mitt hemska inre.


Ämnesstartare

Jag är troligen den mest pessemistska individen i min klass, min lärare har föreslått terapi och mina föräldrar säger att min atityd är lite av brutal. Det de inte vet om är mitt riktiga inre. Om något irriterar mig på en riktig hög nivå så kan jag föreställa mig en situation där den saken är allvarligt skadat (involverar ofta blod), det brinner eller bara blåser bort som sand. Jag har nog skapat den inre sidan av mig för att bli den kalla, hårda och logiska maskinen som krävs för att nå mina mål. Jag har gjort några handlingar jag skäms över och några jag är stolt över, men i slut endan så känner jag mig som en hemsk person. Mina kompisar säger att jag är smart och andra säger att jag är värdelös (inkluderar mina föräldrar). Tanken om självmord har slått mig några gånger men jag har aldrig tänkt seriöst på det. Men jag orkar inte så länge till med den här livsstilen...


   
Citera
Ämnesstartare

berätta mer! att ha våldsamma fantasier om puckon är ju inte så konstigt. känner du dig alltid värdelös (hela tiden) eller är det mest när du möter frustrationer och besvikelser?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl i princip alltid jag känner mig depprimerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter lite som en av mina vänner.. :/


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Har du problem med att kontrollera din ilska? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilka är dessa mål du pratar om och hur når du dem då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mwo:
Har du problem med att kontrollera din ilska? 

Det är inte det. Jag har aldrig fått ett utbrott eller skadat någon med intentionen att göra det.


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Paradoxus:

Det är inte det. Jag har aldrig fått ett utbrott eller skadat någon med intentionen att göra det.

Fast det handlar inte alltid om utbrott. Man kan bära på en outtalad ilska eller försöka tränga undan ilska av olika skäl. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mwo:

Fast det handlar inte alltid om utbrott. Man kan bära på en outtalad ilska eller försöka tränga undan ilska av olika skäl. 

Det kan hända att jag inte får någon sorts utlopp för min ilska eller kreativitet. Det där med att förtrycka saker och ting är inte häller så inkorrekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
vilka är dessa mål du pratar om och hur når du dem då

Bra jobb, lycka och svar till några filosofiska fråger. Den enda saken jag vet med säkerhet är hur man får ett bra jobb och det är ju genom utbildning. Men det har varit svårt att jobba i skolan p.g.a depprission och skoltrötthet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paradoxus:

Bra jobb, lycka och svar till några filosofiska fråger. Den enda saken jag vet med säkerhet är hur man får ett bra jobb och det är ju genom utbildning. Men det har varit svårt att jobba i skolan p.g.a depprission och skoltrötthet.

du har alltså inte lyckats bli en sådan kall, logisk maskin som når sina mål?

kan det vara så att du snarare gjort dig själv till en kall, logisk maskin som inte låtsas om att den mår dåligt över misslyckanden och motgångar?

obs ingen förolämpning, bara en idé


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

du har alltså inte lyckats bli en sådan kall, logisk maskin som når sina mål?

kan det vara så att du snarare gjort dig själv till en kall, logisk maskin som inte låtsas om att den mår dåligt över misslyckanden och motgångar?

obs ingen förolämpning, bara en idé

Jag skapade den för att kunna klara av utmaningar, besvikelser och sorg för att sedan bara fortsätta utan några fördröjningar. Den har börjat svikta sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paradoxus:

Jag skapade den för att kunna klara av utmaningar, besvikelser och sorg för att sedan bara fortsätta utan några fördröjningar. Den har börjat svikta sig.

mm sånt håller nog inte i längden. vet hur svårt det är att börja "prata" (wtf??) om "känslor" (wtf??) men det är nog vad du måste och denna tråd är en början


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Paradoxus:

Det kan hända att jag inte får någon sorts utlopp för min ilska eller kreativitet. Det där med att förtrycka saker och ting är inte häller så inkorrekt.

Jag undrar om det kanske är därför du har såna tankar om andra. Tumme upp Att du kanske inte vågar säga till när någon eller något irriterar dig så mycket och att du sedan går runt och bär på ilska över det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mwo:

Jag undrar om det kanske är därför du har såna tankar om andra. Tumme upp Att du kanske inte vågar säga till när någon eller något irriterar dig så mycket och att du sedan går runt och bär på ilska över det. 

Alltså, jag vågar säga om någon irriterar mig eller så men det är nog mer att jag inte våger ge tillbaka eller något i den stilen.


   
SvaraCitera