Forumet - mitt liv är så tråkigt

mitt liv är så tråkigt

2086 0 23
det enda man gör om dagarna är att gå till skolan och tillbaks hem. Fast jag har ju kompisar och så som jag är med. På helgerna sitter man och kollar på tv, och ibland kan man väl åka någonstans. Är det bara jag som har det såhär tråkigt eller är det ett ganska vanligt liv? [shake]
Förstår inte om du menade att du var med kompisarna i skolan,eller efter skolan? Men om du inte är med kompisar efter skolan så kanske du kan fråga om någon vill hänga med efteråt?

Tror inte dina dagar är så ovanliga men om du inte är nöjd så gäller det att försöka lära känna folk som gör andra saker med sin fritid. Kanske börja på nån aktivitet likt dans,kampsport,bollsport,gymnastik eller musik? det är ett bra sätt att lära känna fler och annorlunda personer jämfört med skolan kanske.

Spana också in:

kokad96:

alltså jag har ju några vänner som jag är med efter skolan men vi sitter bara hemma och har tråkigt

Vad vill du göra istället då? Varför har ni tråkigt? det är ju relativt omöjligt att göra varje dag speciell.. med bra vänner kan iallafall jag spendera ett par timmar med soffa,bord,tv och god mat och ha extremt kul.

Men om du inte är nöjd så får du försöka driva igenom några förslag på vad du vill göra istället till dina vänner, eller umgås med andra personer när du vill göra andra saker?
xsaosinx:

Sport, en partner, musik, droger, vandalism, läsning, film, tv-spel är alla vanliga saker som folk gör.

sport har jag hålt på med ganska länge men slutade nyligen. Det blev för jobbigt. Någon partner vill jag inte ha, musik lyssnar jag på varje dag, droger och vandalism är ingenting för mig. Och de andra sakerna verkar tråkiga.

Allt är meningslöst.
kokad96:

sport har jag hålt på med ganska länge men slutade nyligen.

Hitta någon annan sport att hålla på med som känns kul då.

kokad96:

musik lyssnar jag på varje dag

Nice. Börja spela något instrument också. Kan du slå ihjäl många, många timmar med.

kokad96:

droger och vandalism är ingenting för mig

[y]

kokad96:

Allt är meningslöst.

Haha, men ryck upp dig. De flesta tycker nog att livet känns tråkigt och meningslöst någon gång ibland. Du har nog bara halkat lite snett och måste klättra upp igen.
håller med. är astråkigt och finns inget att göra. jag bor ocksåi ett skithål vilken inte gör saken bättre.

jag önskar jag var rik och kunde bo på nåt vackrare ställe.

är man vanlig är allt så tråkigt. samma sak i ehla livet. först med skola och sen jobb. jag vill varken plugga eller jobba. jag vill vara rik och inte behöva jobba för nåt och resa runt och se världen och prova på allt man kan göra.
Jag har förståelse för att du tillfälligt tycker att ditt liv är meningslöst. Men det är ingenting att hänga läpp över. Försök hitta på någonting om dagarna istället för att rulla tummarna.

Uppmuntra dig själv?

Till exempel genom att ''snygga till dig'' inför en helt vanlig skoldag. Det är mitt vassaste tips. Jag har själv testat det, brukar fungera. Man känner sig som ''en ny människa''.

Eller bli mer delaktig i saker som berör dig själv.