Aviseringar
Rensa alla

Mitt liv är som en dålig film, snyggt regisserat av David Lynch


Ämnesstartare

Nu kommer ett sånt där jobbigt blogg inlägg men whatevah.

Jag bor i ett område söder om Stockholm som en gång i tiden var landsbygd men numera enbart naturreservat pga. galen utbyggnad. Trots att stället blivit mer "modernt" så bor det ändå fortfarande en massa stofiler i dessa kvarter som bidrar till en obehaglig "Twin Peaks-känsla" över det hela. (det kan förvisso bero på att jag har knarkat hela serien Dold text: och cocaine[cool]hela månaden, så jag relaterar allting till David Lynch)

Nära mig finns det en skog där jag går med hunden ibland. Då och då stöter man på riktigt absurda figurer. Som t.ex. idag då en jättelång, smal, gammal man runt åttio bast i typsik 30-tals bonde outfit och basker, ljudlöst sveper sig förbi mellan grenarna. Jag blir något ställd men säger ändå "Tjena, tjena". Gubben ger ingen klar respons utan flinar underligt och går förbi. Sen är han bara borta.

För ett par månader sen inträffade något liknande i samma skog. En medelåldersman med skitfulcomb over-frilla och hörselapparat talar jätte högt när han hälsar på mig och säger att vädret är fint. Alla som faktiskt sett Twin Peaks skulle känna igen kopplingen där!

När jag var femton så ägde jag en moped som jag körde ner i diket med (lol) och det blev en aning pinsamt att försöka få upp den på vägen igen då den var tung och jag var klen (är hunk nu, typ). Plötsligt går en tjack-kvinna som ser lite ut som the Log Lady förbi och stirrar skräckslaget på mig. Jag yttrade något i stil med "Jaa hehe.. så kan det gå!". Hon står still helt tyst och stirrar utan att erbjuda någon hjälp. Hon står bara där helt jävla tyst tills jag lyckades få upp mopeden ur diket. Jävla kärring.

Alla dessa personer känns alla som att de skulle kunna tillhöra David Lynchs fantasi. Ibland undrar jag om jag om det finns någon koppling.


   
Citera
Ämnesstartare

What... the fuck... have you been smoking dude?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som på den här sidan.

Det är något visst med twin peaks


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok jag kan inte hålla mig längre. Måste säga att även om det blev lite ointressant vid

Tamburinmannen:

ett område söder om Stockholm

Så fortsatte jag att läsa o jag kunde inte låta bli att flina åt din beskrivning av dom... figurer du råkat på[bigsmile]

För jag vet inte vad jag ska kalla dom annat än figurer[bigsmile][ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

För jag vet inte vad jag ska kalla dom annat än figurer

Kan visserligen ha romantiserat deras utseende en aning, men samtliga personer såg så pass absurda ut vid tillfälle att "figurer" blev mer passande än "personer" i texten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

david lycnh är ett geni


   
SvaraCitera

Vågar nästan ej kolla på Twin Peaks nu med tanke på hur besatt du blivit lool:(


   
SvaraCitera

Nirr:

Vågar nästan ej kolla på Twin Peaks nu med tanke på hur besatt du blivit lool:(

det är bäst i världen


   
SvaraCitera

internet:

det är bäst i världen

Har börjat kolla faktiskt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Vågar nästan ej kolla på Twin Peaks nu med tanke på hur besatt du blivit lool:(

Är inte besatt, är bara ett fan!! :cccc


   
SvaraCitera