Forumet - Mitt öppna brev till prinsessan Madeleine

Mitt öppna brev till prinsessan Madeleine

2631 0 102
God dag, ers höghet

Ni är just nu svenska skvallerpressens största offer i och med uppbrytelsen med Jonas. Ni själv och Er omgivning granskas efter varenda fotsteg av paparazzi och varje dag får hela Sveriges befolkning, och i synnerhet Sveriges rötägg tillgång till Ert privatliv för en kris som nästan alla går igenom åtskilliga gånger. Jag har inte dömt någon, för jag tycker verkligen inte att det är min sak, men jag undrar bara: tycker verkligen Ers höghet att Er ämbetstitel, eventuella tronföljd, kungliga blod, uppmärksamhet, förmögenhet och obegränsade tillgång till kontakt med familj, släkt och vänner inom hovet är värda Ert begränsade privatliv och Er segregation från resten av samhället? Jag anser nämligen att arvmonarkin är omodern och omänsklig, och jag förstår inte varför Ni kungliga inte väljer att abdikera. Om Ers höghet inte redan är medlem här så får Ni gärna registrera Er och svara - detta gäller även alla innehavare av någon kunglig titel. Dold text: Och, okej då. Även ni utan.

I all välmening
Djeydjey

Spana också in:

Tyrael:

Vadå, tror du att hon kommer läsa detta? Sheet if so..

internet:

hon hänger på ungdomar det e en conspirac

Jag gjorde bara ett desperat försök att vara rolig, fattar ni väl [tired] Det är väl klart att jag räknar med att det i första hand är ni vanliga dödliga som svarar...och syftet är att ni ska svara på om ni håller med mig eller inte...hur står hon ut med sin ämbetstitel egentligen?
kebu12:

Mitt öppna brev till prinsessan Madeleine:
Hej du är sexig, ska vi sexa?
mkh kebu

du har en stil!

Caisa_15:

kiss & tell - trenden kommer mer o mer... nästa gång skriver kanske tidningarna att kungen hånglat med typ Anna Anka...

var.. var?! jag ska skriva in till expressen om detta och du får bli min källa och jag kommer få pengar!
(det är så det går till va?:P:))
Caisa_15:

hörde dem i ett bås på damtoa efter nobelfesten. han sa "har alltid drömt om att göradet med en anka" XD (men tyvärr hann jag inte spela in det )

okej vi bygger vidare på detta nu, så har vi pensionen säkrad!
jag tror också bestämt att silvia var där ett tag innan jag såg carl gustaf slinka in. och silvia såg märkbart upprörd ut med stora tårar på kinderna som hon torkade med den exlusiva dolce & gabbanakoftan. jag antar att anna anka sa " carl vill hellre ha en blond anka än en tysking!"

aja.. eller inte[shake]
Tyrael:

Men lägg det i Politik och Samhälle då?

Nej. Detta är en övrig aktuell nyhet och händelse. Dessutom uppmanar jag ingen här att rösta för att avskaffa monarkin.

Caisa_15:

kiss & tell - trenden kommer mer o mer... nästa gång skriver kanske tidningarna att kungen hånglat med typ Anna Anka...

Tydligen hade han ju haft mage att "överge" sin dotter under en enda kväll för att han skulle på champagnefest - en kung vars liv inte ENBART handlar om hans barn [mad] Tillfällig bristande övermänsklighet ska inte förekomma inom kungafamiljen [no-no]

mablethorpe:

Antar att det inte känns lika konstigt om man är uppvuxen med att det är så det ska vara.

Är du säker på att medlemmar inom kungahus vill ha det så här? [shake]

tevepro:

[n]

...och du var ju bara så klart tvungen att kommentera att det inte var ett dugg kul. Men okej, jag menade aldrig att förolämpa någon, och beklagar med den djupaste sorg om du tog illa upp [tired]

Caisa_15:

hörde dem i ett bås på damtoa efter nobelfesten. han sa "har alltid drömt om att göradet med en anka" XD (men tyvärr hann jag inte spela in det [sad])

Min kompis sa att han hade hört att prins Carl Philip ätit en pizzabit med handen i en limousin [no-no] Jag har visserligen inte sett bilden själv, så jag borde egentligen bara ta och stfu, men Gud nåde honom om det stämmer [mad] Jag har också hört en konversation på tåget om att kronprinsessan själv tycker att en viss skådespelare eller musiker ser bra ut [mad]

lovepayyouback:

carl vill hellre ha en blond anka än en tysking!"

Nej, hellre en polsk anka än tyskt silver sa hon, och då svarade Silvia att Anna Anka var slampig och motbjudande [surprised][chocked] - så ska inte en drottning svara [mad]

detberorpå:

varför har du inte stor bokstav efter kolon?

För att jag inte uppfattar att det är grammatiskt korrekt. Varför börjar inte du din mening med stor bokstav?
Djeydjey:

Är du säker på att medlemmar inom kungahus vill ha det så här?

Du missförstår mig, tror jag. Jag tror inte att varken de eller någon annan gillar att få sina relationer, problem och känslor granskade och uppvisade som "nyheter" för hela Sverige. Jag tror däremot att det inte känns lika märkligt för dem, då de aldrig varit vana vid annat.