Aviseringar
Rensa alla

Mitt ordförråd blir mindre! [sad]


Jag har typ exakt samma problem. Det känns som att jag tappar svinmånga ord på svenska allt eftersom, plus att många ord som jag inte kan på svenska vet jag vad det är på engelska.. Jävligt störande är det minsann.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andante:

Jag har typ exakt samma problem. Det känns som att jag tappar svinmånga ord på svenska allt eftersom, plus att många ord som jag inte kan på svenska vet jag vad det är på engelska.. Jävligt störande är det minsann.

Ja! [sad]


   
SvaraCitera

Yogi:

Ja! [sad]

Nu när jag tänker efter brukar jag ha problem med att jag byter ut ord som är snarlika med varandra utan att jag märker det.

Jag vet inte om du har samma problem?

Senast igår råkade jag säga "kurator" när jag menade "kiropraktor", utan att jag märkte att jag använt fel ord :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andante:

Senast igår råkade jag säga "kurator" när jag menade "kiropraktor", utan att jag märkte att jag använt fel ord :/

Ja det blir så för mig ibland


   
SvaraCitera

Stringburka:

Mitt ordförråd förändras beroende på mitt psykiska mående och vem jag umgås med.

Andante:

Jag har typ exakt samma problem. Det känns som att jag tappar svinmånga ord på svenska allt eftersom, plus att många ord som jag inte kan på svenska vet jag vad det är på engelska.. Jävligt störande är det minsann.

för mig är det ännu mer komplicerat !!!![cry][cry][cry]
men det beror på att jag är mångspråkig . Så jag brukar prata svenengspanskfranskkinesiska[sad] uppskatta dig lycklig eftersom typ alla förstår vad du säger men för mig är det svårt att någon förstår mitt språk [sad]


   
SvaraCitera

Lite samma här plus att jag hela tiden råkar droppa amerikanska uttryck som jag sedan måste förklara en bra stund in vännerna fattar...


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

uppskatta dig lycklig

*skatta


   
SvaraCitera

Kan definitivt mer engelska än svenska, men det är ju logiskt med tanke på att engelskan är världens ordrikaste språk osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ragga tag i en ordbok och mys med den dagarna i ända. [smile]


   
SvaraCitera

Stringburka:

*skatta

juste tack för korrigeringen [blush] jag har inte pratat på svenska i 2 månader [cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera