Aviseringar
Rensa alla

Mitt photoshop säger nej.


Ämnesstartare

Hej. Nu är det så att mitt photoshop elements 7 har blivit en surfitta. Av någon anledning kan jag inte lägga till text på mina bilder utan att texten blir minimal, även om jag har ställt in textstorleken på typ 7 miljoner. jag finner detta jävlat störande och nu är det upp till er att hjälpa mig.

Så. Hjälp mig.


   
Citera
Åtta

Du kanske har ändrat DPI:n. Sätt den till 72 om du ska publicera på webb. Typ 300 om du ska trycka dina bilder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

underlaget e för stort


   
SvaraCitera

Computer says no....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du kanske har ändrat DPI:n. Sätt den till 72 om du ska publicera på webb. Typ 300 om du ska trycka dina bilder.

Det har alltid varit inställt på 72 och då har det funkat som vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Typ 300 om du ska trycka dina bilder.

jag är inte något slags designbög, så jag kan inte svära på riktigheten i följande påstående, men är inte 300 dpi att betrakta som ett minimum för vettiga utskrifter snarare än som en rekommendation? när jag gör trycksaker så brukar jag göra dem i 600 dpi, om inte tryckeriet har några andra, specifika önskemål eller begränsningar som jag känner till.


   
SvaraCitera
Åtta

Leijonsparf:

är inte 300 dpi att betrakta som ett minimum för vettiga utskrifter snarare än som en rekommendation?

Vet ej. Är ingen tryckbög. Föreslår att man frågar tryckeriet vad de rekommenderar.


   
SvaraCitera

Jag säger också bestämt nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blä. Elements [tard]


   
SvaraCitera

vallon:

Computer says no....

+1
Var det första jag sa när jag såg tråden i forumet [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla så att du inte har bilden förminskad.


   
SvaraCitera