Aviseringar
Rensa alla

mitt sommarjobb....orolig?


Ämnesstartare

har haft ett sommarjobb här i gbg i 3 veckor genom komunen. Jag skippade 3 dagar för att gr lite privata saker(jag sa det till jobbet) . min hanledare tyckte tydligen inte de va ok, personen blev "arg" och sa till mig att den kommer att ta kontakt med kommunen och säga det. Kommer det drabba mig på något st? kommer de kontakta mig elr vd som hälst?
är orolig..
fy[n][n]


   
Citera
Ämnesstartare

aa när som hälst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kunde du inte bara sjukanmält dig tre dagar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg bara fuck you i don't give a fuck about your life style do-don't give a fuck about yo life style


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

kunde du inte bara sjukanmält dig tre dagar?

jo men täntke inte på det. jag trodde att det var OK liksom :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zunshine:

jo men täntke inte på det. jag trodde att det var OK liksom :S

hm. men ska nog lösa sig ska du se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer få böter [sad]
Gjorde lika, fick 890kr i böter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du får uppenbarligen inte betalt för de dagarna annars är nog de värsta som kan hända att de inte ger dig ett bra betyg/referens + att kommunen kanske inte vill anställa dig i framtiden (det borde dock inte vara några problem om du i så fall förklarar för dem hur det var och ber om ursäkt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

hm. men ska nog lösa sig ska du se

bra..

Birgrrr:

du får uppenbarligen inte betalt för de dagarna annars är nog de värsta som kan hända att de inte ger dig ett bra betyg/referens + att kommunen kanske inte vill anställa dig i framtiden (det borde dock inte vara några problem om du i så fall förklarar för dem hur det var och ber om ursäkt).

självklart vet jag att jag inte kommer få betalt på de dagarna [crazy] vad innebär betyg/referenserna då? vart kommer de synas eller användas? Vilka jobb finns det genom komunen? typ barn och sorg och sånt eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zunshine:

barn och sorg

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zunshine:

vad innebär betyg/referenserna då? vart kommer de synas eller användas?

de "syns" inte någonstans. men bra referenser kan du visa upp när du söker jobb någon annanstans som ett intyg över att du är duktig/arbetsvillig/etc. så det är en bra sak att ha.

zunshine:

Vilka jobb finns det genom komunen då? typ barn och sorg och sånt eller?

de är du som jobbat där så tror du har mer koll. men det förstör nog inte på lång sikt, men du kanske inte kan få sommarjobb där nästa sommar.

skulle dock oroa mig för detta om jag var du:

MusPlupp:

Gjorde lika, fick 890kr i böter


   
SvaraCitera
M00N
 M00N

zunshine:

barn och sorg

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zunshine:

barn och sorg

hahahahahahhahahaahahahaa [bigsmile]

dog lite här [cute]


   
SvaraCitera

Vad kul det kommer att bli när du får ett riktigt jobb och behandlar det på samma sätt.

Trots att jag är klassisk storkapitalhatande "arbetare, förenen eder"-vänster måste jag säga att jag börjar få mer och mer förståelse för de pissiga arbetsvillkor ungdomar nuförtiden lever med. Ni förtjänar jävlarimig inte bättre, och den enda anledningen till att jag ens bryr mig längre är att ni även saboterar för det fåtal som faktiskt klarar av att hantera ett jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

ni även saboterar för det fåtal som faktiskt klarar av att hantera ett jobb.

[blush]


   
SvaraCitera