Aviseringar
Rensa alla

Mitt stackars ps3.....


Ämnesstartare

Har dött [sad] Vad fan är oddsen liksom, kan iofs laga det själv, men det är asjobbigt och jag har inte tid [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

det har gått 10 min utan svar
ingen tyxker synd om dig!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ingen tyxker synd om dig!!

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Vad fan är oddsen liksom

Alltså det här med elektronik som går sönder... under alla år har jag klarat mig från detta. Jag har hört om folk både vars tv-apparater och datorer havererat på diverse olika sätt. Det enda som någonsin havererat för mig är ett stycke bärbar dator. Och då har jag över åren ändå haft sex datorer eller nåt. Alla funkar fortfarande (utom ovan nämnda bärbara), dom blev bara föråldrade, för långsamma.

Jag har en tv från 92 - den funkar fortfarande... Och den är väldigt VÄLDIGT välanvänd! Vägrar köpa en ny innan den går sönder och tbh tycker jag att det vore dags snart[ops]

[love]


   
SvaraCitera

Spela inte spel bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jag har hört om folk både vars tv-apparater och datorer havererat på diverse olika sätt.

Datorer har pajjat för mig, men å andra sidan kan jag ju fixa det relativt enkelt själv. Förhoppningsvis kan jag laga mitt ps3 med, frågan är bara hur länge det håller isf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

men å andra sidan kan jag ju fixa det relativt enkelt själv

Inte om det är en bärbar och det är grafikkortet >_<

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Inte om det är en bärbar och det är grafikkortet >_<

Bärbar kanna man hitta delar till på ebay, grafikkort är bara att byte precis som allt annat. Grafikkortet är en av de komponenter som skulle vara lättast att laga med tanke på att det skulle kunna vara kontakterna som pajjat till exempel så inget speciellt med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Grafikkortet är en av de komponenter som skulle vara lättast att laga

Även om det är integrerat? För allt är väl det på bärbara, utom ram och hårddisk...

Dessutom vet jag inte om det är så värt det med tanke på utvecklingstakten i förhållande till priset på bärbara datorer... den höll trots allt ett år...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Även om det är integrerat?

nej

Storchen84:

För allt är väl det på bärbara, utom ram och hårddisk...

Du kan fortfarande köpa ett moderkort med alla komponenter på om du hittar, mycket billigare än att köpa ny iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast går det verkligen att då få samma prestanda som exempelvis vid nyköp? Sen ska det passa in också... Tror inte det är så mycket billigare och enklare än att köpa ny... jag menar, om man tittar på helheten så tycker jag ändå det är lite mer lönsamt att bara köpa en ny, men det är bara jag det[ops]

[love]


   
SvaraCitera