Aviseringar
Rensa alla

Mjölk


My dreams are her:

Personligen bryr jag mig inte så mycket dricker det som är gott.

Dålig ide 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Inte direkt, det finns många fler växter än morötter som man kan äta, men ja, morötter är nyttigt, även för sådana som äter animalier.

Åt ris idag. Var dock tillsammans med kyckling och sås gjort på mjölk men ändå ett framsteg[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Åt ris idag. Var dock tillsammans med kyckling och sås gjort på mjölk men ändå ett framsteg[cool]

Nej. Ett framsteg skulle vara om du åt quorn istället för kyckling. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Nej. Ett framsteg skulle vara om du åt quorn istället för kyckling.

Då hade jag ju lika gärna kunnat äta palsternackor istället[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det är svårt att tänka sig ett livsmedel som är mer konstlat än quorn, som för vegetarianer ska ersätta kött. Det framställs av mögelsvampen PTA-2684 som under produktionsprocessen växer i syresatt vatten i sterila jäsningstankar. Under denna fas tillsätts sockerarten glykos samt olika mineraler och vitaminer. Resultatet är så kallat mycoprotein som nu extraheras och värmebehandlas. Därefter torkas substansen, och äggviteämnet albumin tillsätts som bindemedel. Detta ämne kommer från ägg, vilket gör att quorn inte lämpar sig för veganer. Sist av allt ges quornmassan sin slutliga struktur och konsistens beroende på vilket slags kött den ska imitera, exempelvis köttfärs eller tärningar av kycklingfilé."

Jävla köttattrapper[mad] Låter som rena rama dödsfällan[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Då hade jag ju lika gärna kunnat äta palsternackor istället[chocked]

Fast palsternackor innehåller inte i närheten lika mycket protein, smakar inte som eller har samma konsistens som quorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Jävla köttattrapper[mad] Låter som rena rama dödsfällan[no-no]

Ja, och det innehåller ägg. [rolleyes] Fast det är säkerligen bättre att äta än kyckling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Fast det är säkerligen bättre att äta än kyckling.

Skrymtare! Vet du hur många tuppar som dör pga äggindustrin?[surprised]


   
SvaraCitera

Jag älskar mjölk. :)))) Å dricker asmycket. Bara för att det är så snuskigt gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Skrymtare! Vet du hur många tuppar som dör pga äggindustrin?[surprised]

Ja. [rolleyes] Det enda jag tänkte var att du kanske skulle ha svårt att ta kunna ta steget hela vägen på en gång och då är det en del på vägen att lägga av med kött och äta quorn istället. Men om du nu bryr dig så mycket om tupparna så finns det soja som är helt utan animalier.

sweetyes:

Jag älskar mjölk. :)))) Å dricker asmycket. Bara för att det är så snuskigt gott.

Opiater är najs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Opiater är najs.

Blev fett bäng förra gången jag åt ost. And now I'm craving for mooore!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Blev fett bäng förra gången jag åt ost. And now I'm craving for mooore!

Gillar att du ignorera allting jag skrev riktat till dig. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Gillar att du ignorera allting jag skrev riktat till dig.

Fölåt[blush] har inga planer på att sluta med kyckling[ops] Alldeless för gott[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Fölåt[blush] har inga planer på att sluta med kyckling[ops] Alldeless för gott[zzz]

Så kan man också tycka även om jag inte tycker det är rätt.


   
SvaraCitera