Aviseringar
Rensa alla

MMOPRG utan FEE


Ämnesstartare

någon som kan tipsa om nått MMORPG som inte har nån månadsbetalning [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

DAoC på Uthgard Freeshard.


   
SvaraCitera

eroh:

någon som kan tipsa om nått MMORPG som inte har nån månadsbetalning

Ragnarök Online har en gratsiserver som heter Valkyrie. Man kan dock köpa lite items som t.ex. gör att expandet går fortare för pengar. Men du kan spela och komma långt utan att punga ut en endaste krona.


   
SvaraCitera

Hampie:

Ragnarök Online har en gratsiserver som heter Valkyrie. Man kan dock köpa lite items som t.ex. gör att expandet går fortare för pengar. Men du kan spela och komma långt utan att punga ut en endaste krona.

Är det spelet bra då? Tänkte för många år sedan på att börja lira det lite men avstod av någon anledning. Kan vara kul att testa.

On topic: Maplestory är ett bra gratis MMORPG spel, IMO. Vet många andra som tycker att det är uselt men själv tycker jag att det är härlig känsla i det spelet och dessutom träffade jag väldigt skönt folk där. Dessverre har Nexon (dom som styr spelet) förstört det med vissa uppdateringar etc, men det är fortfarande roligt.


   
SvaraCitera

Ungsynvinkel:

Är det spelet bra då? Tänkte för många år sedan på att börja lira det lite men avstod av någon anledning. Kan vara kul att testa.

Man dödar monster som i alla andra MMORPG:er. Tycker det är ganska mysigt. Men som i alla andra så är det ju en hel del grinding.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lite segt att det inte finns ett bra spel som EVE som man bara betalar en gång för.


   
SvaraCitera

eroh:

MMO

eroh:

Gratis

eroh:

Bra

Välj 2


   
SvaraCitera

Speltidning:

Välj 2

Finns många bra och gratis MMORPGs.


   
SvaraCitera

Ungsynvinkel:

Finns många bra och gratis MMORPGs.

Har provat en hel del, nej.


   
SvaraCitera

Tycker för övrigt att det är löjligt att bara spela MMOs som är gratis. Det är oftast inte mer än 100-150 kronor i månaden och MMOs håller mycket längre (Jag spelade WoW i typ 4 år) Om jag inte är fast i ett MMO så köper jag fler vanliga spel vilket faktiskt blir dyrare för mig.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Har provat en hel del, nej.

Gissar på att du antingen är en grafik hora eller har ingen smak whatsoever.

Speltidning:

Tycker för övrigt att det är löjligt att bara spela MMOs som är gratis. Det är oftast inte mer än 100-150 kronor i månaden och MMOs håller mycket längre (Jag spelade WoW i typ 4 år) Om jag inte är fast i ett MMO så köper jag fler vanliga spel vilket faktiskt blir dyrare för mig.

Du spelade WoW i 4 år säger du? Vi antar att det kostar 100kr i månaden.

100 x 12 = 1200

1200 x 4 = 4800

Grattis. Du slösat 4800 kr på någonting när du kan ha haft minst lika roligt med ett gratis MMORPG.


   
SvaraCitera

Ungsynvinkel:

grafik hora

Nej

Ungsynvinkel:

har ingen smak whatsoever.

Mycket möjligt, men alla har olika åsikter

Ungsynvinkel:

Du spelade WoW i 4 år säger du? Vi antar att det kostar 100kr i månaden.

Jag spelade WoW under 4 år, spelade inte på några månader här och där.

Ungsynvinkel:

Grattis. Du slösat 4800 kr på någonting

Skulle jag ha köpt några vanliga spel istället, säg 2 per månad skulle det kosta betydligt mer

Ungsynvinkel:

minst lika roligt med ett gratis MMORPG.

Just det är problemet, jag har provat alla möjliga gratis MMOs när jag har haft perioder som jag har tröttnat på WoW men har inte tyckt om något av dom, vissa har varit helt ok men inte tillräckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungsynvinkel:

Finns många bra och gratis MMORPGs.

Håller med dig att det finns visst bra gratis MMORPG och att speltidning bara har provat dåliga sådana (för det finns det nästan bara utav =D).
Tagen från MMOHUT

Soul of the Ultimate Nation Diablo 2 liknande MMORPG.

Atlantica Online Final Fantasy liknande MMORPG
Dungeons & Dragons Online
Det klassiska rpg spelet i MMORPG format.


   
SvaraCitera

Funderar på att ta upp mitt Maplestory spelade igen efter kanske 1-2 års paus. Var inne i brorsans rum igår och såg att han hade börjat lira det igen så fick en helt sjuk nostalgi kick. Ingen som är med mig att börja lira från scratch på en av de nya servrarna? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungsynvinkel:

Ingen som är med mig att börja lira från scratch på en av de nya servrarna? [party]

behöver man döda 50,100 mobs fortfarande?[rolleyes]


   
SvaraCitera