Aviseringar
Rensa alla

mmorpg


Ämnesstartare

Santus94:

Tipsa om något bra mmorpg spel som ger många roliga timmar och LAN:D hälst gratis

Mortal online, svenskt utvecklat, öppnade gratis beta i måndags.
WoW privat servers.
Tibia


   
SvaraCitera

Santus94:

bra

Santus94:

mmorpg

Santus94:

gratis

Välj 2.


   
SvaraCitera

Kajin:

dom är inte mmorpgs

det ante mig. har inte så bra koll på alla dessa förkortningar. vad är diablo för sorts spel?


   
SvaraCitera

UndercoverBrother:

det ante mig. har inte så bra koll på alla dessa förkortningar. vad är diablo för sorts spel?

Action(Hack'N'Slash)/RPG


   
SvaraCitera

Farmville


   
SvaraCitera
Zsasz

Cabal Online - Länk
MU Online - Länk
Twelve Sky 2 - Länk
Zu Online - Länk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Runescape tror jag det heter [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var den tjejen som för ett par år sedan klagade över World of Warcraft-noobs. Ganska lätt hänt när man aldrig har testat på något mmorpg. För några månader sedan upptäckte jag PWI (Perfect World) och har varit fast i perioder sedan dess. I skrivande stund Cleric (healer) level 80 på servern Lost City (PvP) Nuvarande maxlevel på PWI är 102 om mitt minne nu inte spelar mig ett spratt.

Finns som sagt en hel del gratis mmorpgs där ute och hittills har jag testat ett, ha. Annars kan man väl tillägga att jag är oerfaren vad det gäller spel över huvud taget.

Nackdelar: Tar lång tid att komma upp i level, så ska du börja spela är det bäst att verkligen gå in för det också. Level 1-50 drar man ganska lätt, därefter blir det kämpigt. (Du kan varken bli pkad eller pka innan level 30.)

Fördelar: Gratis. Vad mer har jag att gå på?

http://pwi.perfectworld.com/


   
SvaraCitera

Jag spelade väldigt mycket Shaiya förut. Gratis, relativt snyggt (beroende på inställningar) och lätt att komma igång med. Man kan betala för så kallade nostrums för att bli starkare och så vidare, men det är inget krav och jag har aldrig kännt att jag behövt det.

Det som är dåligt är väl att klasserna är någorlunda obalanserade, det blir väldigt snabbt svårt att levla och det finns i princip ingen möjlighet till character customisation. Sedan är det väldigt avklätt ibland, men jag vet inte om alla anser att det är ett minus.

Finns att tanka ned på Aeriagames hemsida.

EDIT: Dock spelar du över internet, inte lokalt nätverk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allods Online ( http://en.allods.gpotato.eu/)
Tibia (www.tibia.com)


   
SvaraCitera

Runes of magic (ROM) , gratis, men tar ganska mycket plats på datorn och dom har haft mycket problem med bugs förut iaf, vet inte hur det är nu.

Eudemons online är också rätt så kul om man tycker om PvP lär säga. Det finns få säkra ställen att vara på.

Du kan även kolla den här youtube filmen som visar top 10 MMORPGs.
Finns även några få bilder av dom andra har gett förslag på 🙂


   
SvaraCitera

Tryggare Bob:

Allods Online ( http://en.allods.gpotato.eu/)

Jimpiz92:

Runes of magic (ROM) , gratis, men tar ganska mycket plats på datorn och dom har haft mycket problem med bugs förut iaf, vet inte hur det är nu.

Tycker allods är bättre.

RF online, inte provat dem har stängt av europa delen pga licens skit.

Sword of the New world. Väldig intressant, verkade vara dött dock [sad]

Atlantica Online är också bra om man hittar en bra guild [smile]

Dungeon and dragons, skit mycket folk rekommenderar även om det inte är just min typ.

Perfect world, slutade efter level 3, vet inte varför.


   
SvaraCitera