Aviseringar
Rensa alla

Mobbad på nätet


Ämnesstartare

Jag hörde nyligen talas om en som blivit mobbad på Internet och det fick mig att börja fundera. Det är så jäkla fegt att mobba någon när man sitter skyddad bakom en skärm. Det har aldrig hänt mig men finns det någon här som har upplevt detta?


   
Citera
Ämnesstartare

OptimusPrime:

Det har aldrig hänt mig men finns det någon här som har upplevt detta?

det här är UM, du är medveten om det va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rent klent o ta åt sig över nätet kan förstå om man känner sig mobbad annars men över nätet nej, strunt snack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är är um. Finns en egen forumdel som heter nätmobbning...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aa, det 'r mycke coolare att mobba in IRL! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OptimusPrime:

Jag hörde nyligen talas om en som blivit mobbad på Internet och det fick mig att börja fundera. Det är så jäkla fegt att mobba någon när man sitter skyddad bakom en skärm. Det har aldrig hänt mig men finns det någon här som har upplevt detta?

aa, har nog hänt mig, min care-face kliade.

för jag bryr mig om vad idioter tycker om mig osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så jävla efterblivet att ta åt sig av något skit som någon människa man inte känner och antagligen aldrig har träffat eller kommer att träffa skriver på internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Det är så jävla efterblivet att ta åt sig av något skit som någon människa som man inte känner och antagligen aldrig har träffat eller kommer att träffa skriver på internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mobbing och trakasserier skall ske IRL, det ska också vara Mano-a-mano inte liksom flera som mobbar en. [zzz]


   
SvaraCitera

Hej! Mitt namn är Sophie och jag gör lite efterforskningar till en uppsats jag ska skriva som handlar om just nätmobbning. Skulle gärna höra lite vad ni tänker om just nätmobbning så jag får en grund att stå på. Vore extremt tacksam för alla tankar ni kan tänkas ha kring nätmobbning! Vilken roll tror ni tex anonymitet har för roll? Vad vilken roll har maktfrågan? Har en person som mobbar öve nätet större makt än en som mobbar i verkligheten? Och hur är det med tillgänligheten? Man kan ju, via nätet, i princip mobba vem som helst, när som helst. Hur tänker människor som "vågar" mobba någon via nätet för att det är anonymt och inte i verkligheten?
Skulle vara toppen om ni orkar skriva några rader om vad ni tänker och tycker om saken! Jag kommer inte ta med er i arbetet utan detta är för min egen skull.
MVH Sophie


   
SvaraCitera

OptimusPrime:

Det är så jäkla fegt att mobba någon när man sitter skyddad bakom en skärm.

Fortfarande så irrelevant att nämna. Det är nästan töntigare att säga "Hade jag träffat honom/henne i verkligheten så hade det minnsan varit annorlunda!".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera