Aviseringar
Rensa alla

mobbar för att inte bli mobbad


Ämnesstartare

hej, jag är en kille på 15 år och jag har inge vänner alls. nu är det så att jag har liksom fått en roll i min klass att jag måste mobba annars blir jag mobbad :S jag har redan fått över 5 st att lämna min klass 🙁 och nu kan jag typ inte skaffa några vänner på min skola eftersom jag har fått denna rollen. så nu vill ingen bli min kompis, och jag kommer inte få nån tjej för jag är så ful "P.S jag vet att jag är cp ful så folk behöver inte skriva att jag inte är ful :S" jag har aldrig hånglat/pussat/kysst en tjej. det enda jag har gjort är att jag har fått en puss på kinden typ 3:an när vi lekte ryska posten. och det värsta är att typ ifall det kommer fram nån tjej som vill krama nån kille i min klass "och ifall jag har tofflat efter honom" så säger dem ibland att tjejen ska krama mig och då blir jag bara generad och får stånd :S vad ska jag göra för att få några vänner? eller är det redan kört så jag kan ta livet av mig [sad]


   
Citera

JkoGmaill:

så säger dem ibland att tjejen ska krama mig och då blir jag bara generad och får stånd :S

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

[bigsmile]

🙁 det är segt


   
SvaraCitera

JkoGmaill:

så säger dem ibland att tjejen ska krama mig och då blir jag bara generad och får stånd :S

låter hårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj .. men för det första så kan du ju göra ngt åt att du ser hemsk ut ? skaffa lite bättre kläder o typ fixa håret ? 🙂 sen så låt aldrig ngn trycka ner dej , du kanske tror att det ser ut som att du inte bryr dej men dom komemr förlora rejält med respekt från andra .. sen kmr jag nt på ngt mer just nu 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjaowi:

men för det första så kan du ju göra ngt åt att du ser hemsk ut ? skaffa lite bättre kläder o typ fixa håret ? 🙂 sen så låt aldrig ngn trycka ner dej , du kanske tror att det ser ut som att du inte bryr dej men dom komemr förlora rejält med respekt från andra .. sen kmr jag nt på ngt mer just nu

jag har försökt fixa håret gjorde det i 8:an och det blev jävligt fail och kläder hmm vet inte har ganska snygga kläder så tror inte att det gör så mycket och kan inte köpa så mycket kläder/snygga kläder eftersom min mamma tycker det är bättre att köpa jätte billiga kläder när vi har råd med dyrare. och dem hon vill köpa är cp fula :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fröken stöken:

låter hårt

lol? va mena du att mitt liv låter hårt eller att min kuk blir hård:P


   
SvaraCitera

JkoGmaill:

så säger de ibland att tjejen ska krama mig och då blir jag bara generad och får stånd

^^

nä men ärligt skaffa nån lodisbrud bara


   
SvaraCitera

mjaowi:

oj .. men för det första så kan du ju göra ngt åt att du ser hemsk ut ?

Vilket bra förslag. Att han mobbar folk så pass mycket att de inte ens vill gå i samma klass med honom är nog ett sekundärt problem.


   
SvaraCitera

JkoGmaill:

och dem hon vill köpa är cp fula :S

Lägg dig i införskaffandet då!

Och det där med mobbingen, försök att flytta/byat skola du med då så du får ett nystart? [confused] Kan ju vara skönt att försvinna från platser med dåliga minnen och liknande.
skffa en annan identitet, kan inte vara så jävla svårt. Allt som behövs är tid och uthållighet.


   
SvaraCitera

Något du behöver är självförtroende. Gör en förändring av ditt liv och sluta att mobbas och det som anses vara dåligt om du nu vill förändra dig vilket du verkar vilja göra. Du vill ha kompisar och har insett att du själv är problemet till att du inte har några. Visa att du är vänskaplig, vänlig och vill folk väl. Ge folk komplimanger och visa din mjuka sida, du behöver inte alltid vara hård och tuff. Tjejer brukar falla för killar som vågar visa sin mjuka sida och vara lite känslig.. Alltså mänsklig!

Jag hoppas det kommer att gå bra för dig och att du löser dina problem. Det är egentligen helt och hållet du själv som bestämmer hur du ska lösa det, jag gav dig bara några tips som du får göra vad du vill med.

Lycka till i framtiden!


   
SvaraCitera

Du har självinsikt, men saknar självförtroende och självkänsla =/

Svårt att direkt lösa din situation med något mirakeltips, men kan ju säga att genom att mobba andra så lär du inte göra det lättare att skaffa "äkta" vänner.
Så det tycker jag ska vara steg 1, att lägga ner med det.
Då det låter på dig som du har en god insikt i vad och varför du gör saker, har du funderat på att prata med kuratorn om din situation?

Ps: Att inte pussats/hånglat/kyssts/haft flickvän etc, skit i det i nuläget.. Sånt där löser sig alltid senare, stressa inte upp dig över det även om det känns som att "det kommer aldrig gälla mig" etc..
Det kommer det tillslut göra, garanterat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok.

Sluta upp med den skiten nu mannen, nu är du fan bara feg. 5 personer bara för att -DU- inte ska bli mobbad? Vem fan tror du att du är? Sluta med det. Prata med de 5 stycken personerna och be om förlåtelse för in i helvete och sluta med den skiten du gör. När du har gjort det får du seriösa flickvän(ner) och kompisar. Insidan räknas.


   
SvaraCitera

Fan vad lågt att mobba 5 personer så pass mycket att det leder till att de byter skola. När går din gräns egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte kunnat svara på ett tag men kan det nu, har läst tråden och efter jag slutat mobba folk har mitt liv bara blivit sämre [cry] mycket sämre [n] så har nog bestämt mig för att ta mitt liv c ya [sad]


   
SvaraCitera