Aviseringar
Rensa alla

mobbar för att inte bli mobbad


Äh, suck it up. Det blir bättre. Starkt att du slutat mobba. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Äh, suck it up. Det blir bättre. Starkt att du slutat mobba. [love]

och varför skulle det bli bättre [cry]


   
SvaraCitera

JkoGmaill:

och varför skulle det bli bättre [cry]

Det blir det. Du kommer ju inte alltid bo där du bor, gå i den skola du går i, umgås med de folk du umgås med osv. Livet förändras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det blir det. Du kommer ju inte alltid bo där du bor, gå i den skola du går i, umgås med de folk du umgås med osv. Livet förändras.

jag har aldrig haft en tjej och har typ haft som mest 1 kompis men det var när jag var runt 10 år efter det så har jag inte haft några vänner, de enda jag har haft har jag köpt. i 7:an så snodde jag massa godis för att få några vänner. så ser inte var jag ska kunna få en tjej eller nya vänner eftersom man hittar ju typ en tjej på en fest och eftersom jag inte känner någon så vet jag ju inte när det är en fest eller så , så jag tycker inte det ser så ljust ut. och jag kan inte direkt hoppas att mitt liv kommer bli bättre för jag kommer typ gå ut med alla G i 9:an och det kommer man ingen vart med.[n]


   
SvaraCitera

JkoGmaill:

n

Men du går bara i högstadiet än, chilla. Ditt liv kommer hinna förändras en massa sedan.
Och tjejer finns det överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du går bara i högstadiet än, chilla. Ditt liv kommer hinna förändras en massa sedan.
Och tjejer finns det överallt.

tror inte det kommer förändrar så mycket, shit vad segt detta är 🙁 när man bara tänkte på hur jävla dåligt det egentligen är så börjar man gråta [cry] tror jag kommer få ett skit jobb typ stå i en fabrik och bara vilja ta mitt liv mer och jag har ALDRIG hört att en tjej säger att jag är snygg/söt så tror inte att jag kommer få så många tjejer "ifall jag ens får 1 :("


   
SvaraCitera

JkoGmaill:

vla dåligt det egentligen är så börjar man gråta [cry] tror jag kommer få ett skit jobb typ stå i en fabrik och bara vilja ta mitt liv mer och jag har ALDRIG hört att en tjej säger att jag är snygg/söt så tror inte att jag kommer få så många tjejer "ifall jag ens får 1 :("

Äh, sådär ska du inte tänka. Det är långt kvar innan du ska ut i arbetslivet och skaffa fru etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Äh, sådär ska du inte tänka. Det är långt kvar innan du ska ut i arbetslivet och skaffa fru etc.

vad ska man tänkta på då 🙁 man tänkte ju på vad man gör på dagarna och eftersom jag inte gör nått så tänker jag ju bara på att jag är mobbad :/


   
SvaraCitera

JkoGmaill:

vad ska man tänkta på då 🙁 man tänkte ju på vad man gör på dagarna och eftersom jag inte gör nått så tänker jag ju bara på att jag är mobbad :/

Försök hitta folk att umgås med i skolan, men går inte det så koncentrera dig på skolarbetet och försök träffa folk på ett annat sätt på fritiden. Genom hobby, internet etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Försök hitta folk att umgås med i skolan, men går inte det så koncentrera dig på skolarbetet och försök träffa folk på ett annat sätt på fritiden. Genom hobby, internet etc.

ok men ifall jag hittar folk på internet märker man att det är bara jag som vill vara kompis för de skickar aldrig det första meddelandet det är alltid jag som får göra det :(, aja ska sova nu. får hoppas att allt blir bättre imorgon. "knappast"


   
SvaraCitera

JkoGmaill:

tror inte det kommer förändrar så mycket

Fel.
Det kommer förändras, till 98% säkerhet. Så länge du arbetar för att det ska förändras.
Du lär aldrig komma någonvart genom att vara elak och ond mot andra. Tror du folk skulle vilja lära känna dig eller umgås med dig då?

Det trodde inte jag heller när jag gick i högstadiet. Trodde man var i princip dömd till evig ensamhet, i såväl kompis- som kärleksrelationer.
Ack vad fel jag hade.

JkoGmaill:

vad ska man tänkta på då

Ogillade mig själv i högstadiet (som nästan alla tonåringar gör..) Det finns alltid några "fel" man stör sig på.
I gymnasiet blev det bättre, men fortfarande långt ifrån det jag ville.

Så jag tog mig tid, tänkte ut och skrev ner:
¤ Hur jag ville vara (öppen, spexig, inte ta allting för seriöst, snäll, pålitlig.. ETC..).
¤ Vad mina grundåsikter, moral, etik etc var (dvs hur jag förhåller mig till olika saker, trosuppfattning m.m)
¤ Hur jag ville se ut för att jag skulle trycka om mitt utseende (klädstil, frisyr, osv..)

Sen arbetade jag för att förändra mig själv till att BLI den jag ville bli.
Det viktiga är dock att du är dig själv hela tiden och inte låtsas att du är nån annan (Vilket det låter som du i princip gör nu, genom att vara mobbaren, trots att du egentligen inte är den personen). Att låtsas får bara motsats effekt!

För mig gick förändringen inte på direkten, och de va inte alltid lätt heller för den delen. Men jag nådde målet tillslut!
Jag är nu Precis den jag vill vara, och mår kanon, och liver är så gott som perfekt (Något jag aldrig kunnat gissa när jag var i din ålder)

Jag tror inte du VILL vara elak mot andra, tycka dåligt och se ner på dig själv.. Så se till att förändra dig, och varför vänta lika länge som jag gjorde? Sätt igång redan nu..

Viktigt
Bara så du vet: Förändring börjar hos sig själv!
(Först därefter, när du är nöjd med dig själv, kommer resten flyta på.. Kan så gott som lova det.)

Killar (Som på Riktigt!) är säkra och har god självkänsla och självförtroende. Och som är nöjda och trygga med sig själva. Har ofantligt mycket lättare med tjejer än killar som är inte är det.
Så i princip kan man säga att: Först när du gillar dig själv, kan andra börja gilla dig!


   
SvaraCitera