Forumet - Mobbning?

Mobbning?

208 0 18
Hej jag har ett problem.... jag går nu i 8 och har aldrig blivit mobbad. Men vi är 13 killar i våran grupp och innan var vi alltid 2 gäng. Ingen blev mobbad. Men nu är det inte så längre och det är en kille som är dryg mot mig och andra. Som sagt jag är kortast av alla killar. Jag är runt 155cm och han är väll 176, så ja kan inte göra mycket åt det. Men det är inte något sådär farligt men det känns ibland som att han tror han bestämmer över mig!Saker han brukar göra mot oss är tex en gång sa han åt mig att hålla hans böcker annars skulle han ''picka'' mig (allså typ peta på mina revben eller vad man ska säga)tills jag höll i dem. Min fråga är nu: Vad ska jag göra för att få honom att sluta vara en dryg jävla p12? Vi har 2 andra killar som är större än honom, ska jag be dom typ säga '' sluta dryga'' elr något? Eller ska jag försöka skicka ett anonymt medellande till lärarna så att de är extra uppmärksamma och kollar nog vad han gör? Om det är mobbning var jag inte men jag kan må dåligt ibland av det så då är det väl det.Behöver hjälp!

Spana också in:

Hände mig i 4-7an fast värre. efter två av dem började slå mig med varsina kedjor när jag satt på en ute-bänk vid skolan. Då fick jag nog... gissa vem som hade en blåtira och vem som hade bruten näsa och vem som aldrig blev mobbad mer xD My point is that: Mobbare mobbar altid dem svaga. om man visar att man kan stå upp för sig själv så vågar inte mobbare ge sig på en. Då har dem bara förlorar dem på det
Alex159:

Som sagt jag är kortast av alla killar... så ja kan inte göra mycket åt det.

Platåskor!?! [cute]

Annars. Ignorera vad han säger alternativt skratta åt han (ju fler desto eftektivare). Om han gör något gör samma sak tillbaks. Övermanna han med polare. Gör det till mer bekymmer än det är värt att gå på dig så slutar han.
Medieinstitutet söker dig som på något sätt varit utsatt eller inblandad i mobbning för ett omfattande projekt där har vi fått i uppdrag av Kunskapsmedia att producera filmer om mobbning som ska visas för elever och lärare på svenska grund- och gymnasieskolor.
Har du blivit mobbad? Har du mobbat någon? Har dina ditt barn varit utsatt för mobbning? Har du stått vid sidan och sett på? Vi vill höra alla historier, stora som små!
Vi arbetar med största förståelse och respekt för att det är ett känsligt ämne och känner oss ärade ifall ni vill dela med er av era historier.
Kontakta oss via casting@medieinstitutet.se eller ring Therese på nummer 0709758729.
Men visa att du inte bryr dig jag skulle i alla fall visa mig svag och göra som han säger eller börja bråka med honom det är onödigt.

När jag började på en ny skola på åttan så var det några som alltid bråkade med mig i början brydde jag mig inte och det var lugnt men sen när jag bråkade tillbaka fick jag bara mer fiender istället fast jag hade ju ingen kompis som kunde hjälpa mig för jag var ny.