Aviseringar
Rensa alla

Mobbning?


Ämnesstartare

Hej jag har ett problem.... jag går nu i 8 och har aldrig blivit mobbad. Men vi är 13 killar i våran grupp och innan var vi alltid 2 gäng. Ingen blev mobbad. Men nu är det inte så längre och det är en kille som är dryg mot mig och andra. Som sagt jag är kortast av alla killar. Jag är runt 155cm och han är väll 176, så ja kan inte göra mycket åt det. Men det är inte något sådär farligt men det känns ibland som att han tror han bestämmer över mig!Saker han brukar göra mot oss är tex en gång sa han åt mig att hålla hans böcker annars skulle han ''picka'' mig (allså typ peta på mina revben eller vad man ska säga)tills jag höll i dem. Min fråga är nu: Vad ska jag göra för att få honom att sluta vara en dryg jävla p12? Vi har 2 andra killar som är större än honom, ska jag be dom typ säga '' sluta dryga'' elr något? Eller ska jag försöka skicka ett anonymt medellande till lärarna så att de är extra uppmärksamma och kollar nog vad han gör? Om det är mobbning var jag inte men jag kan må dåligt ibland av det så då är det väl det.Behöver hjälp!


   
Citera

Stå upp för dig själv, eller något sånt. Är inte helt säker, men tror att det heter så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och hur menar du med det?


   
SvaraCitera

stryk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok? så ni tycker att jag ska ge honom rak höger? Mja inte så bra kan man tänka sig va?


   
SvaraCitera

Alex159:

Och hur menar du med det?

Fnys åt honom och gå därifrån nästa gång han ska hålla på och picka dig. Visa att du har lite stake, eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, det blir dog mer jobbigt då för han är ''speciell'' hur man än bär sig åt och säger saker får han fortfarande för sig att han är bäst och sånt


   
SvaraCitera

Hade samma problem med en snubbe (vilket var när jag oxå gick i 8an) skrek åt hansomfan sen slutade han.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok,men då skulle han nog bli ännu surare tror jag


   
SvaraCitera

Alex159:

han nog bli ännu surare tror jag

Spela psyco, banka i saker, få sinne gör illa dig så du blöder och yla, jag hade iaf inte stått kvar vid dig >.>


   
SvaraCitera

Hände mig i 4-7an fast värre. efter två av dem började slå mig med varsina kedjor när jag satt på en ute-bänk vid skolan. Då fick jag nog... gissa vem som hade en blåtira och vem som hade bruten näsa och vem som aldrig blev mobbad mer xD My point is that: Mobbare mobbar altid dem svaga. om man visar att man kan stå upp för sig själv så vågar inte mobbare ge sig på en. Då har dem bara förlorar dem på det


   
SvaraCitera

Tänkte ge tipset att på ett lugnt och resonabelt sätt be honom att lägga av, sedan insåg jag hur gammal jag blivit, blä.


   
SvaraCitera

Gibbs:

Spela psyco, banka i saker, få sinne gör illa dig så du blöder och yla, jag hade iaf inte stått kvar vid dig >.>

Hela skolan hade fan sprungit därifrån o_O


   
SvaraCitera

Alex159:

Som sagt jag är kortast av alla killar... så ja kan inte göra mycket åt det.

Platåskor!?! [cute]

Annars. Ignorera vad han säger alternativt skratta åt han (ju fler desto eftektivare). Om han gör något gör samma sak tillbaks. Övermanna han med polare. Gör det till mer bekymmer än det är värt att gå på dig så slutar han.


   
SvaraCitera

ifrågasätt allt han ber dig om och om han säger något taskigt säg något tasgit tillbaks om han hotar min sin storlek gå på honom som en arg lite hund.


   
SvaraCitera