Aviseringar
Rensa alla

Mobbning


Ämnesstartare

  1. Hej jag är en kille som bor utanför Stockholm.

Jag går i en klass är vän med alla utom 2 stycken. Den ena håller på att trycka in mig vägen hela tiden. Men förra veckan när han sa massa fula saker till mig så kalla jag honom jävla bög. För nu har det blivet värre för nu är han på mig hela tiden. Det är som han har tagit åt sig.Men han kallar mig bög med.Ibland kan han vara snäll med det är inte ofta.Men jag kan inte slå honom för han är större än mig. Så vad ska jag göra ? Och den andra eleven som är en tjej snackar bara massa skit om mig och andra. Hon är också snäll men ändån jävligt elak så vad ska jag göra med hon ??


   
Citera

🙁 vet inte vad du kan göra men om jag var du hade jag sagt "vrf är du så taskig mot mig? om du hatar mig, kan du inte bara låta mig vara då?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Killen som håller på mig gör det för jag är mindre än honom, han har enorm respekt för alla andra killar i klassen förutom en som också är mindre 
Jag och "mobbaren" har  känt varandra sen dagis


   
SvaraCitera

goxxxxvvv :


  1. Hej jag är en kille som bor utanför Stockholm.

Jag går i en klass är vän med alla utom 2 stycken. Den ena håller på att trycka in mig vägen hela tiden. Men förra veckan när han sa massa fula saker till mig så kalla jag honom jävla bög. För nu har det blivet värre för nu är han på mig hela tiden. Det är som han har tagit åt sig.Men han kallar mig bög med.Ibland kan han vara snäll med det är inte ofta.Men jag kan inte slå honom för han är större än mig. Så vad ska jag göra ? Och den andra eleven som är en tjej snackar bara massa skit om mig och andra. Hon är också snäll men ändån jävligt elak så vad ska jag göra med hon ??

han är antagligen bara svartsjuk  dig för att du är vän med alla andra det brukar ju va sa men kan du inte testa att vara schysst mot dom två eleverna ändå och se vart det leder? jag menar man kan ju inte hata någon som inte är elak och som är snäll mot dom trots all hat o nu menar jag inte att du ska lyda dom eller låta dom utnyttja dig men du kan ju typ hjälpa dem med någon uppgift i skolan eller försöka visa att du bryr dig om något händer och det  blir bråk. funkar inte det o dom envisas ändå ska du ta reda på det som gör dom självsäkra och det kan va tex muskler, snygg kropp, nån pojkvän/flickvän, bra betyg, vänner ja nästan vad som  helst men du tar reda på vad det är och krossar det vilket kommer krossa dom


   
SvaraCitera

Träna så gott det går med hantlar och gör någon armhävning, om du klarar en är det alltid något. Jag rekommenderar att du tränar med hantlar för så att ska kunna klara av träningen om du inte är tillräckligt stark. Träna hela armen så att du får full styrka än all styrka i en del av armen.

Du bör nog inte slå honom men om du nu ska slå honom (efter att du har tränat dig stark) slå honom rakt i ansiktet då, bara en gång och om han faller omkull så är det positivt, stå över honom så kommer han bli rädd för dig iaf om han däckade. Se till att han inte kan sparka omkull dig. Efter det så kommer han att sluta och vilja bli din vän och om han nu ska bli din vän, låt honom inte vara elak mot dig på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men han är också vän med alla 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hon som snackar skit. När jag säger emot henne säger hon inte att hon har snackat skit och om jag säger något elakt till henne om hon har sagt något elakt om mig så ska en jävla idioten hämta flera killar som ska slå ner mig 


   
SvaraCitera

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

men säg bara "hahahhah okej jag bryr mig asmkt. ngt mer? ok hejdå"


   
SvaraCitera