Aviseringar
Rensa alla

Mobil. 🙁


Ämnesstartare

Leijonsparf:

men gissa varför

Tanken slog mig också! För de riktigt trogna användarna vore det antagligen väldigt trevligt (och ytterligare ett hjälpmedel ner i träsket för de som ännu inte fattat charmen [rolleyes])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Tanken slog mig också! För de riktigt trogna användarna vore det antagligen väldigt trevligt (och ytterligare ett hjälpmedel ner i träsket för de som ännu inte fattat charmen [rolleyes])

min laptop är numera i princip en um-maskin som bara drar ström helt i onödan, jag använder den inte till mycket mer än film och um-klickande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

min laptop är numera i princip en um-maskin som bara drar ström helt i onödan, jag använder den inte till mycket mer än film och um-klickande.

Det för mina tankar till en viss Sverker Olofsson:

"SKA DET VA SÅHÄR?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Det för mina tankar till en viss Sverker Olofsson:

en sann folkhjälte, som borde adlas. och framför allt så borde ums ägare ta åt sig av hans budskap. man ska inte behöva ha en dyr, energislösande specialmaskin för att använda ett forum. ungefär lika effektivt som om man skulle behöva faxa in sina inlägg.


   
SvaraCitera

Knarko:

Juste skulle vara kostsamt att fixa den mobilvänlig också tror jag man sagt

Det är kostsamt för skivbolagen att byta från CD-formatet med, men det skiter konsumenterna i för dem vill lyssna på musik i sina mobiler och ipods.

Min poäng är att en bra app skulle ge fler inloggningar = mer annonsintäkter. Ett forum som inte har mobilstöd har ju ganska svårt att växa i ett samhälle där trenden snabbt går mot mobila enheter.

André Vifot Haas:

eftersom mobiltrafiken fortfarande är relativt låg

Kan ju bero på att sidan knappt går att använda från mobila enheter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Kan ju bero på att sidan knappt går att använda från mobila enheter..

Fast det går, inte helt perfekt som det borde göra och alla funktioner funkar inte som på datorn, men det går att använda på mobila enheter.

Frippe96:

Det är kostsamt för skivbolagen att byta från CD-formatet med

Leijonsparf:

det är lite som att säga att det är för dyrt med säkerhetsanordningar i berg-och-dal-banor

Jag tycker inte riktigt man kan dra dem (eller andra liknande) jämförelserna med detta då de är viktiga och behövs i vardera bransch och de VET att det kommer att bli värt pengarna.

Om nu inte många användare efterfrågar att vi ska göra hemsidan mer duglig för mobila enheter så finns det inget behov för de som sköter om sidan att fixa med det.
Om det däremot finns en efterfrågan så blir det en annan femma. Man kan inte kasta pengarna i sjön.


   
SvaraCitera

Knarko:

Om nu inte många användare efterfrågar

Hur mäter ni efterfrågan då? Känner lukten av moment 22 här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Hur mäter ni efterfrågan då?

Jadu, att skapa en poll om det och så många användare som möjligt kan svara på det?

Frippe96:

Känner lukten av moment 22 här.

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

André är för snål för att låta Åtta göra en onödig app [no-no]

skulle räcka med att ha en normal inloggningsruta som resten av internet, istället för en bazinga-stor javagrej(?) designad för att täcka en hel pc-skärm. [crazy] Så skulle det inte vara några som helst problem att logga in från mobilen.

en "app" känns ganska överflödigt. stör mig på sidor med egna appar.


   
SvaraCitera

Knarko:

va?

"vi ser ingen efterfrågan på mobilanpassning eftersom mobilanvändadet är så lågt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

men gissa varför.

Frippe96:

Kan ju bero på att sidan knappt går att använda från mobila enheter..

Frippe96:

"vi ser ingen efterfrågan på mobilanpassning eftersom mobilanvändadet är så lågt"

Att mobiltrafiken skulle öka om sajten flöt bra i telefonen tvivlar jag inte det minsta på, och jag vet att det finns en efterfrågan. Men problemet är att det är väldigt många saker med UM som är eftersatt och undermåligt, och just nu måste jag prioritera de delar där det finns en hög aktivitet. Mobilanpassning är absolut något vi måste fixa, och jag hoppas att vi kan göra det så småningom!

Nintendos BFF:

skulle räcka med att ha en normal inloggningsruta som resten av internet, istället för en bazinga-stor javagrej(?) designad för att täcka en hel pc-skärm.

Jag har funderat på det, och jag undersöker saken! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Jag tycker inte riktigt man kan dra dem (eller andra liknande) jämförelserna med detta då de är viktiga och behövs i vardera bransch och de VET att det kommer att bli värt pengarna.

mobilbrowserkompabilitet? ja, definitivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men då gör vi väl en poll, sitter dock vid MOBILEN vill någon göra en till mig?? :)) Haha, vill citera alla och skriva bra kommentarer men pallar inte. 😛

Haha, sa ju att jag skulle komma med åsikter nu när jag gjort min comeback!!! 😀 Önskat att jag var lika drivande irl. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det förresten något mer än inlogg och forumciteringar som ni önskar funkade ordentligt i mobilen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte vad jag har märkt än så länge, eller jo, en liten sak! De små ikonerna på menyraden är bokstäver istället, får gissa mig fram till vilken jag borde trycka på, fett jobbigt. :(((


   
SvaraCitera