Aviseringar
Rensa alla

Mobil på lektion


Ämnesstartare

Bara jag som lackar något oerhört när folk inte kan vara utan sina mobiler på lektionen? 


   
Citera

Tycker det är konstigt att folk inte kan hålla sig ifrån dem. Extremt respektlöst mot läraren, speciellt under genomgångar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lakebeach:
Tycker det är konstigt att folk inte kan hålla sig ifrån dem. Extremt respektlöst mot läraren, speciellt under genomgångar.

Om man vill ha musik när man arbetar så är det ju en grej, men att ta selfies och sms:a är bara irriterande. Har också hört från vissa att det löser deras koncentrationssvårigheter, och då bara tänker man, vad fasen är det med dessa ungar?


   
SvaraCitera

Pegasus:

Om man vill ha musik när man arbetar så är det ju en grej, men att ta selfies och sms:a är bara irriterande. Har också hört från vissa att det löser deras koncentrationssvårigheter, och då bara tänker man, vad fasen är det med dessa ungar?

Haha håller med.


   
SvaraCitera

Fattar inte att det kan vara så viktigt att hålla på med mobilen på lektionerna. Det är ju även väldigt respektlöst mot både lärarna, andra elever och skattebetalarna som betalar för att vi ska ha en gratis skola. I sverige tar vi inte skolan som en möjlighet, vi tar det som en plåga bara för att vi tar det föregivet.


   
SvaraCitera

För att lektionen är tråkig antagligen


   
SvaraCitera

Man ska inte hålla på med luren på lektioner. Respektlöst, främst gentemot läraren, men också mot dom andra eleverna.


   
SvaraCitera

Sitter man och skriver anteckningar på telefonen, anteckningar utav vad läraren säger ser jag inga problem. Dessutom finns det mycket information om ämnet man läser att finna på nätet.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

aj agree


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Sitter man och skriver anteckningar på telefonen, anteckningar utav vad läraren säger ser jag inga problem. Dessutom finns det mycket information om ämnet man läser att finna på nätet.

Fast jag syftar på att sms:a och liknande.


   
SvaraCitera

S3ON:
Sitter man och skriver anteckningar på telefonen, anteckningar utav vad läraren säger ser jag inga problem. Dessutom finns det mycket information om ämnet man läser att finna på nätet.

En av få vettiga saker jag sett dig skriva! Bra!! 

Pegasus:

Fast jag syftar på att sms:a och liknande.

Du vet knappast vad alla gör när de har telefonen framme. Eller för du runt och kollar? 


   
SvaraCitera

Lav:

Du vet knappast vad alla gör när de har telefonen framme. Eller för du runt och kollar? 

Babe, sluta gör det så komplicerat för dig. Snubben syftar antagligen på de som väl sms:ar och surfar runt på internet.


   
SvaraCitera

Lav: En av få vettiga saker jag sett dig skriva! Bra!!

Trött


   
SvaraCitera

Asså ja!!! Vi får lämna in våra mobiler, men en kille i min klass kan inte leva utan den. Läraren säger "Lägg in din mobil", han lägger in den och tar den när hon inte kollar -_- suck


   
SvaraCitera

Lackar rätt ofta på mobiler i sociala kontexter


   
SvaraCitera