Aviseringar
Rensa alla

Mobil på lektion


Får söka hjälp för gubbgrinigheten snart


   
SvaraCitera

dazed: Lackar rätt ofta på mobiler i sociala kontexter

Jag med, blir galen på när man försöker pratar med någon och personen helt plötsligt blir totalt frånvarande för att denne tycker det var viktigare att peta på sin telefon.

dazed: Får söka hjälp för gubbgrinigheten snart

Embrace your inner gubbe!


   
SvaraCitera

Man behöver ju faktiskt inte klämma på telefonen in i leda, nej. 


   
SvaraCitera

skitirriterande, ja.


   
SvaraCitera

åt middag med syskon när den ba nej nu pillar jag på telefonen under hela måltiden och jag tänker inte stänga av ljudet heller. usch. 


   
SvaraCitera

Är man intresserad av att lära sig saker så ger man fan i telefoner på lektioner. Annars behöver man inte vistas i klassrummet, om ens skolan tycker jag.


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Babe, sluta gör det så komplicerat för dig. Snubben syftar antagligen på de som väl sms:ar och surfar runt på internet.

Fick visst in lite härskartekniker där ja.

isola:
åt middag med syskon när den ba nej nu pillar jag på telefonen under hela måltiden och jag tänker inte stänga av ljudet heller. usch. 

Reagerar inte päronen?


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Fick visst in lite härskartekniker där ja.

Reagerar inte päronen?

nä. hen sitter inte knäpptyst så det är inget som stör tydligen.


   
SvaraCitera

Ni är sådana bakåtsträvare hela bunten. Tycker vi skall utnyttja den senaste tekniken i klassrummen också. 

Stör det er på samma sätt när eleverna sitter och skriver på sina laptops?? Om inte, varför??  


   
SvaraCitera

Det värsta är när lärarna inte har auktoritet nog att göra någonting åt situationen när det på många ställen är ett tydligt problem, tycker jag.

S3ON:
Ni är sådana bakåtsträvare hela bunten. Tycker vi skall utnyttja den senaste tekniken i klassrummen också. 

Stör det er på samma sätt när eleverna sitter och skriver på sina laptops?? Om inte, varför??  

Om eleverna strikt hade använt sina mobiler och laptops till skolarbete hade det aldrig varit något problem, men så är ju knappast fallet.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk: Om eleverna strikt hade använt sina mobiler och laptops till skolarbete hade det aldrig varit något problem, men så är ju knappast fallet.

Hur stör det dig om de nu ägnar sig åt annat än det som är meningen på lektionen, det är deras problem, inte ditt ffs. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur stör det dig om de nu ägnar sig åt annat än det som är meningen på lektionen, det är deras problem, inte ditt ffs. 

Med tanke på att det leder till samhällsproblem om ett stort antal elever skiter i sin skolgång skulle jag säga att i högsta grad är mitt problem, då det i längden kommer gå ut över mig och hela Sveriges befolkning. Dessutom går det under kort sikt ut över övriga elever och särskilt läraren, så om man nu skiter i lektionen så tycker jag åtminstone att man ska skolka från den.


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur stör det dig om de nu ägnar sig åt annat än det som är meningen på lektionen, det är deras problem, inte ditt ffs. 

Om läraren måste ägna sin uppmärksamhet till elever som tar tid från undervisningen kan du väl lista ut själv hur det är ett problem?


   
SvaraCitera

S3ON:
Ni är sådana bakåtsträvare hela bunten. Tycker vi skall utnyttja den senaste tekniken i klassrummen också. 

Stör det er på samma sätt när eleverna sitter och skriver på sina laptops?? Om inte, varför??  

Tycker du det är nödvändigt att uppdatera sin Instagram en gång i kvarten under en lektion när det inte finns något behov av det egentligen?


   
SvaraCitera

aristoteles: Jag med, blir galen på när man försöker pratar med någon och personen helt plötsligt blir totalt frånvarande för att denne tycker det var viktigare att peta på sin telefon.

Ja, det handlar faktiskt om något så mossigt men ändå viktigt som hyfs.


   
SvaraCitera