Aviseringar
Rensa alla

Mobile Intel® GMA ?


Ämnesstartare

Nån som kan förklara vad fan det där är för "ny" grafikstyrenhet? inget jag sett tidigare iaf, brukar vilja ha NVIDIA's, men är detta lika bra eller vad betyder "Mobile Intel® GMA 4500M minne" som de stod?


   
Citera
edroon

Mobile står väll för laptop. Dvs något du kan ta med dig.

Intel är själva märket, intel känner nog alla till.
GMA skulle jag gissa på: Gross motor activity?

4500M står väl för 4500 MB minne, dvs att grafikkortet har ett eget minne att jobba ifrån.

Jag är inte 100 % på detta, Det finns ett bra forum som jag tror att du får garanterat svar från.

http://www.alltomxp.se/


   
SvaraCitera

edroon:

Jag är inte 100 % på detta

Tur det, för du har 100% fel.

GMA är Intels integrerade grafikkrets. Den är strömsnål och har modern shaderfunktionalitet, men är inte speciellt snabb. Den cirka 2-2½ år gamla föregångaren till GMA4500 kunde spela Oblivion på OK inställningar, så jag förmodar att GMA4500 klarar av spel med något år på nacken.

Ingenting för dig om du är en gaymerfag som prompt ska ha det snabbaste, men definitivt det bästa valet för en laptop om man vill ha lång batteritid och inte absolut måste spela Crysis.

Det är även värt att notera att Intels grafikkretsar inte har något eget grafikminne, utan lånar av systemminnet istället.


   
SvaraCitera
edroon

Gentlernen:

Tur det, för du har 100% fel.

där ser man [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Ingenting för dig om du är en gaymerfag som prompt ska ha det snabbaste, men definitivt det bästa valet för en laptop om man vill ha lång batteritid och inte absolut måste spela Crysis.

Hmm, klarar det av WoW tro?

Gentlernen:

Det är även värt att notera att Intels grafikkretsar inte har något eget grafikminne, utan lånar av systemminnet istället.

Suger ju lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edroon:

där ser man [crazy]

man lär sig av felen [smile]


   
SvaraCitera
edroon

lemuu:

man lär sig av felen [smile]

Ja, smart sagt [smile]


   
SvaraCitera

lemuu:

Hmm, klarar det av WoW tro?

Garanterat.

lemuu:

Suger ju lite.

Ur prestandasynpunkt, ja. Ur kostnads- och strömsparsynpunkt, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Ur kostnads- och strömsparsynpunkt, nej.

Men då är den ju nice iaf.. ska bara ha den till typ, paint shop pro och wow kanske några gånger. =) tack för svaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 4500MHD

The Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD (sometimes also called GMA X4500 HD or other combinations) is a DirectX 10 capable onboard graphics adapter in the GM45, GE45 and GS45 chipset of the Centrino 2 platform (Montevina). The chip has no dedicated graphics memory, but takes dynamically an amount from the main memory (up to 384 MB).

Compared to the predecessor GMA X3100, the GMA 4500MHD has two more shaders and a 33 MHz higher core clock speed. Therefore, the chip is noticable faster than the older one (especially in 3DMark06). Still, the performance is just on par with the entry level dedicated graphics cards and therefore not suited for demanding games. Some older games like Fear can be played in low details and low resolutions (see "Gaming Performance" below).

Compared to other modern integrated graphic cards like the Nvidia GeForce 9400M (G 102MNVIDIA GeForce G 105M) or AMD ATI Radeon HD 3200, the GMA 4500M HD noticably slower and provides less optimized drivers for games.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera