Aviseringar
Rensa alla

mobilnummer till kompis på nätet?


Ämnesstartare

Hej! Jag blev medlem på en chattsida för ett tag sen och fick en jättebra vän där som jag chattar med typ varje dag. Men idag ska hon åka iväg på ett läger, och hon kmr inte ta med sin dator, därför frågade hon om mitt nummer. Jag blev helt plötsligt rädd eftersom man ju kan se adressen så fort man söker på ett mobilnr på nätet, och gav det därför inte... egentligen borde jag inte vara så rädd eftersom hon visat mig sin blogg , så jag vet ju att det är hon och sidan är ingen sida där det är massa skumma personer direkt, önskar att jag hade gett det nu, men det är försent nu och hon tycker säkert jag är jättekonstig :/


   
Citera
Ämnesstartare

Snälla hjälp mig!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte så konstigt att du inte ger ut ditt mobilnummer till någon som du inte har träffat, det är bara bra att ta det lugnt med sånt. Du kan ge ut ditt nummer när du har känt henne en längre tid. Hon tycker nog inte att det är något fel med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be henne visa sig i cam innan du ger ut något personligt. Så att du ser att hon verkligen är hon. Det finns ju riktigt vidriga människor därute, Alexandramannen är ett exempel. Nu är inte alla som han, men det skadar verkligen inte att vara på den säkra sidan.


   
SvaraCitera

Å jag som ger ut mitt telefonnummer hejvilt [blush]

Fast det är borttaget från de flesta ställen tror jag..


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Å jag som ger ut mitt telefonnummer hejvilt [blush]

du är å andra sidan P20 och inte Ftonåring


   
SvaraCitera

elverpigen:

du är å andra sidan P20 och inte Ftonåring

Allt är relativt [wink]


   
SvaraCitera
Bakric

Klart du kan ge ut numret. Det är ju inte direkt så att du kan bli våldtagen genom skärmen/luren [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren!! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webkamera.

En blogg betyder ju inget. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Å jag som ger ut mitt telefonnummer hejvilt [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mousserande:

Webkamera.

En blogg betyder ju inget.

jo, kanske det :] fast det var kodlås på den 😉 tror inte hon skulle kunna den om det inte va hennes...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åska:

Jag blev helt plötsligt rädd eftersom man ju kan se adressen så fort man söker på ett mobilnr på nätet,

Bara om det är ett abonnemang eller ett registrerat kontantkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åska:

jo, kanske det :] fast det var kodlås på den 😉 tror inte hon skulle kunna den om det inte va hennes...

Om inte personen känner den som har bloggen.

Eller har en falsk blogg. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar ba ge ut mitt nummer om det känns rätt. Magkänsla helt enkelt


   
SvaraCitera