Aviseringar
Rensa alla

Mobilt bredband


Ämnesstartare

Jag rekommenderar Telenor eftersom dom är den enda operatören som inte har någon begränsning i datatrafik, om du tankar mer än 20gb per månad med Tre gör Tre abonnemanget assegt tills dess att månaden är slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fråga hur det blir när du vill säga upp avtalet.

det va typ inge avtal. utan det är så att man betalar en viss summa om man vill ha internet i en månad. typ som kontantkort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

utan det är så att man betalar en viss summa om man vill ha internet i en månad. typ som kontantkort

Jaha, sånt. Smart. Nymodigheter liksom.
Betalar du ingenting de månader du inte vill gå in på internet?


   
SvaraCitera

Jag använder mig av tre kontant, det funkar att surfa gratis så det rekommenderar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Betalar du ingenting de månader du inte vill gå in på internet?

a precis

Ritinkin:

det funkar att surfa gratis

really?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har Telia mobiltbredand 5 Gb 2mbit/s. 129kr/månad

Grymt missnöjd. Tycker deras reklam är missvisande...
Tänkte att jag måste ju mer eller mindre kunna surfa ute i urskogen..
Men jag klarar inte ens av att surfa längs E4an (bussen alltså).. (fast reklamerna handlar mest om telefoner...)

Ingen täckning och väl när det fungerar och har full täckning så kan jag inte ens se på TV4 play...

Pojkvännen har sin teori om att det kanske är bussen som stör.. men tror inte riktigt på det.. Mobilen har inte heller fulltäckning..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kjhty:

Pojkvännen har sin teori om att det kanske är bussen som stör.. men tror inte riktigt på det.. Mobilen har inte heller fulltäckning..

Konstigt, Plus testade ju på typ mitt ute ingenstans i sverige och då funka telia bra.

Men du får ju byta isf. Jag har 3, visst det är snabbt men när det handlar om resa så brukar det vara "ingen signal" på typ 30-40%.

Även hemma får jag dålig signal även om jag bor 20 min från storstaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Konstigt, Plus testade ju på typ mitt ute ingenstans i sverige och då funka telia bra.

Åh Plus är ett program man ska ha respekt för[y]

Men frågan är var mitt ute i ingenstans var[confused]
Sträckan längs E4an ska ha enligt Telias täckningskart Turbo-3G+ och Turbo-3G. De märkliga är ju den att jag finner inget[confused]

Nu kom jag faktiskt ihåg! Åkte till Norge 8 timmar med buss..
Täckningen var grymt dålig längs hela vägen=/ Förrutom då när vi kom till små byarna[smile]

Så Telias mobila bredband fungerar om du inte vistas kring skogsmark upp i norrbotten[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kjhty:

Så Telias mobila bredband fungerar om du inte vistas kring skogsmark upp i norrbotten[smile]

Ah men har du sett Telias täcknings karta?

Jag bor i götaland, där är det typ fullt, också Svealand.

Men om du borr I Norrland så tycker jag att du ska byta till NET1. Mycket mer än Telia. Kolla här (ICENET=NET1) : http://www.net1.se/privat/ta​​ckning-jamfor.aspx

Fast sen har dem ju en 30 cm lång "antenn" det förklarar en hel del.


   
SvaraCitera

Ritinkin:

gratis

Inget är gratis[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

mycket bättre än Telia och Tele2s helt gemensamma nät.

Ja för med tre har jag inte ens täckning hemma[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Jag rekommenderar Telenor eftersom dom är den enda operatören som inte har någon begränsning i datatrafik, om du tankar mer än 20gb per månad med Tre gör Tre abonnemanget assegt tills dess att månaden är slut.

Inte nu längre, 3 har fixat ett nytt slags abonnemang som gör datatrafiken obegränsad. Finns även så att man kan få en router utan extra kostnad så att man kan använda bredbandet till flera datorer eller konsoler.

Fungerar mycket bättre än telenors pissbredband som var totalt skit under det året jag använde det. Har inte haft några problem med min 3-router än så länge.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Ja för med tre har jag inte ens täckning hemma[rolleyes]

Sedan när blev ditt hem avgörande för kvalitén hos ett mobilnät? Betvivlar att Telia har 3G-täckning hos dig om inte Tre har det. Visst kan man surfa med GSM men då föredrar jag ärligt talat att inte surfa alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

Sedan när blev ditt hem avgörande för kvalitén hos ett mobilnät? Betvivlar att Telia har 3G-täckning hos dig om inte Tre har det.

Jo det är 3g-täckning. Dock inte så bra, man får kanske max 1,2Mb/s där.


   
SvaraCitera