Aviseringar
Rensa alla

Mobilt bredband, ska det vara på det här viset?


Ämnesstartare

Hej. På grund utav tillfälligt boende har jag tvingats skaffa mig mobilt bredband men nu efter några veckors användning tröttnat på att skiten hela tiden kopplas ned. Okej att det inte är jättesnabbt men inte ska jag behövas kopplas ner en gång i halvtimman? Är det någon annan som har erfarenhet utav det här och vet om det verkligen ska vara så här labilt?

Har ringt Tre och gnällt lite men de menar på att det är min täckning som är kass och att det inte är deras fel. Men ena stunden har jag bra täckning och nästa sekund kopplas jag ner, det låter inte helt friskt! Dessutom hade jag samma problem mitt i centrala Örebro och där ska det väl ändå inte vara fel på täckningen.


   
Citera

Låter skitkast renutsagt.
Har telenors, det funkar felfritt. eller ja tills elen i väggen tar slut


   
SvaraCitera

Lås det mot 3G.


   
SvaraCitera

Hade samma problem med just 3 och då använde jag det i flera olika städer.
Ibland funkade det jättebra för att till slut inte vilja funka utan kopplades ner när det ville.
Bytte simkort, det nya funkade ett tag.
Sen började det också att krångla. Till slut kom jag knappt ut och kunde surfa.

Efter några samtal så fick jag skicka in mitt modem på reparation och jag fick ett nytt helt nytt istället då det gamla tydligen inte var brukbart längre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Har telenors, det funkar felfritt. eller ja tills elen i väggen tar slut

Okej då ska det alltså kunna fungera på ett stabilt sätt, bara att jag kanske valt fel operatör. Skit att jag bundit upp mig till dem i 18 månader då. [sad]

Achtung:

Lås det mot 3G.

Vad menas med det? Inte så begåvad på sånt här!

Knarko:

Hade samma problem med just 3 och då använde jag det i flera olika städer.

Låter ju lovande! Hur länge sedan var det här och hur fungerar det nu? Eller har du kanske bytt? Tycker problemet börjat bli allt värre så snart kanske mitt slutar fungera helt också då. [sad]


   
SvaraCitera

El Guaje:

sätt, bara att jag kanske valt fel operatör. Skit att jag bundit upp mig till dem i 18 m

åhh smärtsamt, hoppas du når framgång hos kundtjänst !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

åhh smärtsamt, hoppas du når framgång hos kundtjänst !

Tack! Får ge mig på den snart igen om problemet fortsätter. Vilket det lär göra.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Hur länge sedan var det här och hur fungerar det nu? Eller har du kanske bytt?

Med förra simkortet, i vintras ungefär började det krångla. fick nytt i april-maj. det började krångla i juli. till slit blev det helt fucked up i slutet av augusti.
har ej provat det jag har nu, kör via router nu istället då jag flyttat till eget.


   
SvaraCitera

Tre är väl kända för att ha kasst nät 😛

För övrigt kör jag också telenor och det funkar perfekt 🙂


   
SvaraCitera
Bakric

Jag sitter på Net1 eftersom där jag bodde förut inte ens gick att ha adsl.
Synd bara att vi flyttat till centrala härnösand och skulle kunnat haft 24/10 om det inte vore för att det är ett års bindningstid kvar [tired]


   
SvaraCitera

Hade samma problem.

Var för att vårt blev överhettat. Har du en smart telefon kan du göra VPN med en, och bara ha kortet från mobila bredbandet i. Funkar många gånger bättre


   
SvaraCitera

har haft samma problem ett par gånger (har mobilt från telia) och det fungerade igen efter antingen starta om datorn ett par ggr eller ilskna samtal till kundtjänst.


   
SvaraCitera

har samma problem
men det kopplas ofta ner oftare än en gång i halvtimmen
ibland efter 30 sek, ibland efter 5 timmar
den lever sitt eget liv


   
SvaraCitera

Ytterligare ett bevis för att det är fasta anslutningar som gäller oavsett om det är vanlig gammal telefonledning aka ADSL eller om det är fiber ända in i lägenheten.

Länge leve fast anslutning [love]

Btw, tror inte jag blivit nedkopplad hitintills någon gång i år. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Med förra simkortet, i vintras ungefär började det krångla. fick nytt i april-maj. det började krångla i juli. till slit blev det helt fucked up i slutet av augusti.

Illa. De låter bra de där Tre! Låter som sagt väldigt lovande. [sad] Lägger mitt av helt blir jag skogstokig på dem.

teensoundman:

Tre är väl kända för att ha kasst nät 😛

Nja, de skryter ju om att de har bäst nät och sveriges nöjdaste kunder. Men jag blir ju lite nyfiken på vart de hittade dem! Jag är inte en utav dem iaf.

Slumpartad:

Har du en smart telefon kan du göra VPN med en, och bara ha kortet från mobila bredbandet i. Funkar många gånger bättre

Ja just det ja, så går göra! Inte tänkt på, tack för tipset. Ska testa det.

enhimmelskdrog:

men det kopplas ofta ner oftare än en gång i halvtimmen
ibland efter 30 sek, ibland efter 5 timmar

Ja det där är väldigt olika. Ibland klarar man sig ett par timmar utan problem och ibland jävlas det precis hela tiden så jag ger upp och stänger av datorn. Så ska det inte behöva vara när man betalar för det! Har du haft problem länge med det?


   
SvaraCitera