Aviseringar
Rensa alla

Mobiltips ? =)


WickedBarbie:

Jaaaa, men jag vill inte vänta. Haha, i-landproblem ftw.

Känner igen den där känslan. När habegäret sätter tänderna i en så är det svårt att motstå. [n]

WickedBarbie:

Älskar små mobiler. Neonode innan som sagt, mindre än ett kreditkort 🙂

Det är fantastiskt! Skoj när de bli lika tunna som ett kreditkort också. [party]


   
SvaraCitera

Myksa:

Känner igen den där känslan. När habegäret sätter tänderna i en så är det svårt att motstå. [n]

Fruktansvärt, helhemskt! Se när ju x10 mini relativt billig också... Ännu värre :c

Myksa:

Det är fantastiskt! Skoj när de bli lika tunna som ett kreditkort också. [party]

Ooooh, kommer tappa bort! Men vem bryr sig, tänk dig en telefon i kredkortstorlek med touch och funktioner à la iFån. Eller Android-grejer om man nu föredrar det :3


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Fruktansvärt, helhemskt! Se när ju x10 mini relativt billig också... Ännu värre :c

Är så roligt med alla motiveringar man kommer på. [bigsmile]
Jag tänkte vänta med ny mobil tills den jag hade pajade men så kom minin... Då tänkte jag att det är bra att ha en fungerande telefon i reserv, så motiverade jag min nya mobil. [smile]

WickedBarbie:

Ooooh, kommer tappa bort! Men vem bryr sig, tänk dig en telefon i kredkortstorlek med touch och funktioner à la iFån. Eller Android-grejer om man nu föredrar det :3

Och skärmen ska gå ända ut i kanten. Det ska bara vara en platt liten skärm helt enkelt. Ska heller inte vara några knappar så den är helt tät och därför vatten- och öltät. [cheers]


   
SvaraCitera

Myksa:

Är så roligt med alla motiveringar man kommer på. [bigsmile]
Jag tänkte vänta med ny mobil tills den jag hade pajade men så kom minin... Då tänkte jag att det är bra att ha en fungerande telefon i reserv, så motiverade jag min nya mobil. [smile]

Haha, bra motivering! Jag har en hel bunt med telefoner liggande hemma att ta till i kris tyvärr, så kan inte använda den ursäkten :c

Myksa:

Och skärmen ska gå ända ut i kanten. Det ska bara vara en platt liten skärm helt enkelt. Ska heller inte vara några knappar så den är helt tät och därför vatten- och öltät. [cheers]

Precis! Frågan är hur man då ska kunna låsa den?


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Haha, bra motivering! Jag har en hel bunt med telefoner liggande hemma att ta till i kris tyvärr, så kan inte använda den ursäkten :c

Sälj dom. Då har du ju "rabatt" på nya mobilen. [y]

WickedBarbie:

Precis! Frågan är hur man då ska kunna låsa den?

Röstkommando? Eller någon drag-med-fingret-lösenord som det är i Android kanske.
Fast det där är sååå 2010, det måste vara något fränare. Tycker mobilen helt enkelt ska veta när man vill använda den. Något slags personligt band mellan användare och mobil liksom. [crazy]


   
SvaraCitera

Myksa:

Sälj dom. Då har du ju "rabatt" på nya mobilen. [y]

Ingen som är direkt värd några pengar längre [n]

Myksa:

Röstkommando? Eller någon drag-med-fingret-lösenord som det är i Android kanske.
Fast det där är sååå 2010, det måste vara något fränare. Tycker mobilen helt enkelt ska veta när man vill använda den. Något slags personligt band mellan användare och mobil liksom. [crazy]

Röstkommando är ju bara jobbigt :s man får operera in ett chip bakom örat! [cool]


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Ingen som är direkt värd några pengar längre [n]

=/ Skrapa ur guldet? [bigsmile]

WickedBarbie:

Röstkommando är ju bara jobbigt :s man får operera in ett chip bakom örat! [cool]

Chip is the shit! Ett chip i örat och ett i fingret så den märker när man trycker på skärmen. [y]
Jäkligt bra stöldskydd också med individuella chips.


   
SvaraCitera

Myksa:

=/ Skrapa ur guldet? [bigsmile]

Nästan värt! Haha

Myksa:

Chip is the shit! Ett chip i örat och ett i fingret så den märker när man trycker på skärmen. [y]
Jäkligt bra stöldskydd också med individuella chips.

Men man måste ju inte ha öronchip om man har ett i fingret [no-no] Borde räcka med ett i lillfingret som man bara lägger/drar mot skärmen, typ som busskorten (eller ja jag vet inte var du bor men busskorten här iaf)


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Men man måste ju inte ha öronchip om man har ett i fingret [no-no] Borde räcka med ett i lillfingret

Tänkte att man har ett chip i tummen och penkfingret så den känner av att det är ditt finger som skriver och knappar. Sedan ett vid örat som registrerar att det är du som pratar i mobilen.
Men är nog ganska mycket enklare att ha ett som man låser upp mobilen med ja. [blush]

WickedBarbie:

lägger/drar mot skärmen, typ som busskorten (eller ja jag vet inte var du bor men busskorten här iaf)

Ja just det, RFID-chip som det även är i liftkort. [smile] Finns ju folk som har opererat in sådana i sig själva så det funkar ju. [y]


   
SvaraCitera

Myksa:

Men är nog ganska mycket enklare att ha ett som man låser upp mobilen med ja. [blush]

Pojkar pojkar pojkar, ni ska alltid göra allt så himla komplicerat [no-no] Undrar vad det kan kosta att utveckla en sådan telefon, vi kan sälja idéen till valfritt företag.

Myksa:

Ja just det, RFID-chip som det även är i liftkort. [smile] Finns ju folk som har opererat in sådana i sig själva så det funkar ju. [y]

Fast det måste bli rätt krångligt att byta telefon då :/ Man kanske skulle ha mottagarenheten i SIM-kortet så att man inte är bunden till sin telefon om den pajar.


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Pojkar pojkar pojkar, ni ska alltid göra allt så himla komplicerat [no-no]

Roligare så. Eller blir i alla fall mer att göra. [party]

WickedBarbie:

Undrar vad det kan kosta att utveckla en sådan telefon, vi kan sälja idéen till valfritt företag.

Hm... RFID-chipen är väldigt utvecklade så det handlar nog bara som att sätta in en sådan i mobilen och användaren...
Anledningen till att det inte finns är nog operera-in-chip-i-kroppen-biten. Är nog lite skrämmande. [smile]

WickedBarbie:

Fast det måste bli rätt krångligt att byta telefon då :/ Man kanske skulle ha mottagarenheten i SIM-kortet så att man inte är bunden till sin telefon om den pajar.

Smart! [y]
Och man får ju ange telefonkod när man byter simkort så stöldskyddet är ju kvar.


   
SvaraCitera

Myksa:

Roligare så. Eller blir i alla fall mer att göra. [party]

[bigsmile]

Myksa:

Hm... RFID-chipen är väldigt utvecklade så det handlar nog bara som att sätta in en sådan i mobilen och användaren...
Anledningen till att det inte finns är nog operera-in-chip-i-kroppen-biten. Är nog lite skrämmande. [smile]

Hur stort är ett sådant? Tycker inte det låter så läskigt och dessutom låter det sjukt VÄRT 😀

Myksa:

Smart! [y]
Och man får ju ange telefonkod när man byter simkort så stöldskyddet är ju kvar.

Är smart [cool] Precis, hur bra som helst!

När säljer vi idéen? [cool]


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Hur stort är ett sådant? Tycker inte det låter så läskigt och dessutom låter det sjukt VÄRT 😀

Verkar finnas lite olika, men de är inte stora.

WickedBarbie:

När säljer vi idéen? [cool]

Har redan gjort! [badgrin]

Nä bara skoja. [rolleyes]
Tyvärr går det ju inte att sälja. Man går dit och säger "vill ni köpa det här"? De säger "nej", sen börjar de tillverka idén...
Utan patent blir man bara utnyttjad. [n]

6a00d8341bffa053ef00e5507084ae8833-800wi.jpg


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Myksa:

Verkar finnas lite olika, men de är inte stora.

Då är det väl ingenting, bara peta in typ. Tror nog det finns många som hade gjort det i utbyte mot kreditkortsotr mobil [cool]

Myksa:

Har redan gjort! [badgrin]

Nä bara skoja. [rolleyes]
Tyvärr går det ju inte att sälja. Man går dit och säger "vill ni köpa det här"? De säger "nej", sen börjar de tillverka idén...
Utan patent blir man bara utnyttjad. [n]

Sant. Ta patentet först så säljer vi det sen [cool] Kan man göra det utan prototyp btw? Kan inget om patentlagar.


   
SvaraCitera