Aviseringar
Rensa alla

Modelldröm


Yaren
Ämnesstartare

Hej.
Jo, det är så att jag har en dröm för att bli modell... men.
Jag är ganska ung, 13 år är lång, så det är inget problem, men jag är inte så smal.
Eller jo visst tydligen så är jag underviktig, men inte har jag sån platt snygg mage som modeller har.
Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, kan någon hjälpa?
Ska äta mindre/vänta tills jag blir stor och kolla hur ja ser ut då eller bara acceptera att jag inte är modell-smal?
Eller ska jag söka till en modellagentur och kolla vad de säger?
BTW jag är 175 cm lång och väger 55-58 kg.


   
Citera

Sök och se vad de har att säga.


   
SvaraCitera
Exner

Försök inte gå ned i vikt! Däremot kan det göra mycket om tränar hela kroppen, så att musklerna blir mer definierade.


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Zapetta: Okej, men om det säger nej, vad ska jag göra då... acceptera det?
Exner: Okej, tack, men är dte så modeller gör? Jag menar, har hört att om man är för vältränad så är det inte så bra för vanliga modeller (men man kan ju bli sportmodell) men ändå.
För jag har alltid undrat hur modeller får "den perfekta kroppen". Tränar de som du säger, svälter de sig själva eller var det gud som bestämde att de skulle födas som långa och smala?


   
SvaraCitera
time
 time

Yaren:

För jag har alltid undrat hur modeller får "den perfekta kroppen". Tränar de som du säger, svälter de sig själva eller var det gud som bestämde att de skulle födas som långa och smala?

Det finns inget som "den perfekta kroppen". Modeller är nog i grunden helt enkelt födda långa och smala, men det mesta du ser i tidningar och på TV är kilovis med smink och retuschering. Vem som helst kan få idealkroppen med photoshop och bronzerpuder.


   
SvaraCitera
KSENIA

SÖK! DET BLIR INTE VÄRRE ÄN ATT DU KAN FÅ ETT NEJ.

OCH TÄNK PÅ ATT DET ÄR INTE HUR MÅNGA KG DU VÄGER SOM ÄR DET VIKTIGA, UTAN VAR DE SITTER. EFTERSOM DE FLESTA KLÄDER DU KOMMER HA PÅ DIG ÄR I STORLEK S (ELLER 34-36 ENLIGT SVENSKA MÅTT) BORDE KROPPEN VARA ANPASSAD EFTER DESSA OCKSÅ.


   
SvaraCitera

Yaren:

Okej, men om det säger nej, vad ska jag göra då... acceptera det?

Om det är en dröm så ger du inte upp i första taget. Se till att få reda på varför du ej blev antagen och ta till dig det du fick höra.


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Zapetta: Absolut inte, självklart så kan man lyssna men, ja. alla agenturer är olika.
Ksenia: Jag har storlek 34-36 så det kan gå bra 🙂
Jag ska söka snart, men det blir aldrig av, men nu jävlar.

timeisrunningout:

Det finns inget som "den perfekta kroppen". Modeller är nog i grunden helt enkelt födda långa och smala, men det mesta du ser i tidningar och på TV är kilovis med smink och retuschering. Vem som helst kan få idealkroppen med photoshop och bronzerpuder.

Jaha, så tror du jag har en chans då? 🙂

Äh, jag ska ju ändå söka men nu har jag fått reda på det jag behöver, att inte banta...


   
SvaraCitera