Aviseringar
Rensa alla

Moderater gör hitlerhälsning


Ämnesstartare

dazed:

Är man arbetslös så är man en samhällsparasit och suspekt fuskare. Samma sak om man drabbas av cancer.

Tycker du verkligen det? Eller menar du att Moderaterna anser det? För om så, så tyder det i bristande argumentationsteknik - för det är väldigt irriterande när människor lägger ord i mun på en.

dazed:

Är man svensk så står man också under ständig misstanke för terorbrott

Läs på hur FRA-lagen fungerar istället för att uttrycka dig så. Du är endast elak mot dig själv just nu.

dazed:

Det var ju precis det som jag konstaterade att man inte kunde göra.

Ändå så gjorde du det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

enda sättet man kan tolka FRA-lagen som, buggning och övervakning av ens korr

väljer du hellre att staten utser en person som går en halvmeter bakom dig och noterar allt du säger, skriver och gör. För det är nämligen alternativet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

MEN DET SLUTAR ALDRIG VARA LIKA KUL.

Det är faktiskt inte ett dugg kul om man faktiskt vill vara "delaktig" i något men bara mår dåligt när man ser hur lite människorna kan och egentligen vill tillföra.. Men ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Nej, läs på lite innan du idiotförklarar dig själv helt och hållet [smile]

Fast det var väl lite vad du gjorde nu. Det är uppenbart att redbull trollar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Fast det var väl lite vad du gjorde nu.

Fast nej, inte så pass[smile]

Haha. Fan. Tror också att redbull trollar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

att redbull trollar.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Det är faktiskt inte ett dugg kul om man faktiskt vill vara "delaktig" i något men bara mår dåligt när man ser hur lite människorna kan och egentligen vill tillföra.. Men ok.

Men om man vill vara "delaktig" i MUF så är det nog ens eget fel att inget är kul!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I alla fall lite halvt[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

väljer du hellre att staten utser en person som går en halvmeter bakom dig och noterar allt du säger, skriver och gör. För det är nämligen alternativet

Jo jag vill minnas att det var så på det tidiga tjugohundratalet.

Zeppelin:

Tycker du verkligen det? Eller menar du att Moderaterna anser det? För om så, så tyder det i bristande argumentationsteknik - för det är väldigt irriterande när människor lägger ord i mun på en.

Det är ju det som du och dom också gör, du vet "dom där asen som inte arbetar"

Zeppelin:

Läs på hur FRA-lagen fungerar istället för att uttrycka dig så. Du är endast elak mot dig själv just nu.

Om alla ens mail och sms övervakas av den alltid så välmenande staten och passerar genom dess filter så måste man utgå från att det finns en brottsmisstanke som ger skäl till denna spaningsåtgärd, detta övergrepp?

Zeppelin:

Ändå så gjorde du det.

Jag menade som så att det fanns några direkta beröringspunkter vilket du verkade tro att jag hävdade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här är ganska kul, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jo jag vill minnas att det var så på det tidiga tjugohundratalet.

då gjorde dem ju bara samma sak utan att ha frågat om lov


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Om alla ens mail och sms övervakas?

Kan inte riktigt svara på det, för mina gör inte det i alla fall.

dazed:

Det är ju det som du och dom också gör, du vet "dom där asen som inte arbetar"

Men det finns as som inte arbetar. Och det är ju så jäkla synd om det, buuuuuuhu.

Men nu tänker vi inte på samma "as som inte arbetar", för jag tänker verkligen på de as som inte arbetar. Och de är verkligen as [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

då gjorde dem ju bara samma sak utan att ha frågat om lov

det var bra att det var kriminellt, men då begränsade man ju sig ändå till statens fiender, sossarnas fiender och typ jan guillou


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Men det finns as som inte arbetar. Och det är ju så jäkla synd om det, buuuuuuhu.

Vad är detta för bisarr mening som du häver ur dig kvinna?

Zeppelin:

Men nu tänker vi inte på samma "as som inte arbetar", för jag tänker verkligen på de as som inte arbetar. Och de är verkligen as

Menar du måhända dom som lever på mervärdet av arbetarnas produktion, kapitalisterna som bara plockar in pengarna som andras arbete skapar? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

men då begränsade man ju sig ändå till statens fiender, sossarnas fiender och typ jan guillou

Nu kom dom bara på att det inte bara är kommunister som kan vara farliga. Det är ju så underrättelsearbete fungerar om det är lagligt eller olagligt är bara formalia.


   
SvaraCitera