Aviseringar
Rensa alla

Moderaterna lovar 5 miljoner i arbete innan 2020


Ämnesstartare

Att 350.000 fler kommer vara i arbete säger ingenting då vi inte vet hur många fler människor som kommer bo i Sverige.


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

Det är inte ens att bra löfte. Jag skulle lova mindre arbete om jag var politiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Att 350.000 fler kommer vara i arbete säger ingenting då vi inte vet hur många fler människor som kommer bo i Sverige.

Klart 5 miljoner i arbete är någonting? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Klart 5 miljoner i arbete är någonting? 

Inte om vi har en invandringen på 1 extra miljon tills dess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahahahah är det någon som ens tror på detta?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Inte om vi har en invandringen på 1 extra miljon tills dess.

Varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Inte om vi har en invandringen på 1 extra miljon tills dess.

Det dör i snitt 90000 personer varje år, bara det är 540000 människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Varför inte?

Ifall antalet arbetslösa ökar med 1 miljon samtidigt som 350.00 nya hamnar i arbete, har ändå arbetslösheten ökat med 650.000 personer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sedan utvandrar det 50000 personer varje år. Totalt blir det 840000 människor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Det dör i snitt 90000 personer varje år, bara det är 540000 människor.

Befolkningsökningen kommer iallafall inte motsvara arbetsökningen. Min poäng är att antalet arbeten inte spelar någon roll om ändå arbetslösheten blir högre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Ifall antalet arbetslösa ökar med 1 miljon samtidigt som 350.00 nya hamnar i arbete, har ändå arbetslösheten ökat med 650.000 personer. 

Jo, men vi mäter ju sysselsättningen av en anledning. Det viktiga är hur mycket vi kan få in i statskassan för att förbättra Sverige. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Befolkningsökningen kommer iallafall inte motsvara arbetsökningen. Min poäng är att antalet arbeten inte spelar någon roll om ändå arbetslösheten blir högre.

Jag förstår hur du tänker. Men såklart det spelar någon roll om sysselsättningen ökar eller minskar. Om den ökar betyder det att vi blir bättre och bättre på att inkludera människor så de kommer i arbete. Förmodligen så kommer vi få en befolkningsökning på 420000 personer ungefär till 2020, men ser inte hur det skulle vara dåligt med högre antal. Om situationer i omvärlden kräver solidaritet så har vi råd med det. På samma sätt som vi har råd att köpa upp banker, eller ge ekonomiska bidrag till nationer som Ukraina eller Island vid en kris. Vi ger också mycket internationellt bistånd vilket också är bra. 

Investeringar i välfärd och för att bygga Sverige starkt blir däremot mycket svårare, och långsiktigt ohållbart om sysselsättningen sjunker. Åtminstående med det skattesystem vi har idag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

post-59-0-35225700-1329933896.jpg
Arbete+ger+frihet+A3.jpg

Mycket gladHjärta

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, gör dem? Då kan jag sova gott i fortsättningen. Tänk att det var så enkelt. Vilken tur att ingen politiker någonsin brutit ett löfte.


   
SvaraCitera