Aviseringar
Rensa alla

Moderaternas nya "slogan"


Nej mynona, ein Arbeiterpartei


   
SvaraCitera

mynona: Ett: De behöver inte.

Nej, det kan vinna valet på att hålla käften, tyvärr, men de kan inte säkerställa sig som arbetarparti.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: Nej, det kan vinna valet på att hålla käften, tyvärr, men de kan inte säkerställa sig som arbetarparti.

Indirekt kan de nog det. Om regeringen avskys pga högerpolitik, och s vinner valet på att framstå som deras motsats, dvs ett vänsteralternativ


   
SvaraCitera

mynona: Indirekt kan de nog det. Om regeringen avskys pga högerpolitik, och s vinner valet på att framstå som deras motsats, dvs ett vänsteralternativ

Man framstår inte som motsatsen genom att hötta med näven åt moderatförslag, men inte yrka på att avlägsna dem.


   
SvaraCitera

Tycker det inte direkt finns något arbetarparti längre.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: Man framstår inte som motsatsen genom att hötta med näven åt moderatförslag, men inte yrka på att avlägsna dem.

Jodå, det kan man nog framstå som, även om alla inte övertygas av det så kan nog majoriteten göra det, åtminstone få hoppet om det. Folk klamrar sig fast vid hoppet och utgår ifrån att resonemanget är: "De tror felaktigt att folk inte vill ha höga skatter för att reparera välfärden, därför döljer de att de vill införa dem för att folk inte vet sitt eget bästa, bra taktik!" 


   
SvaraCitera

Woaa, ännu en anledning att stoltsera med den sponsrade t-shirt1 från IFMetall som har texten "Regeringsskifte" på ryggen. 

Hade inte M den slogan'en förra valet också? 


   
SvaraCitera

mynona: "De tror felaktigt att folk inte vill ha höga skatter för att reparera välfärden, därför döljer de att de vill införa dem för att folk inte vet sitt eget bästa, bra taktik!"

De ljuger alltså. Ja, bra taktik. Sossarna är en  budgetkopia av Moderaterna i nuläget. Vill de göra sig relevanta får då skaffa sig en vettig ideologi.


   
SvaraCitera
mynona

dazed: Nej mynona, ein Arbeiterpartei

Du har förstått justeringen


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: De ljuger alltså. Ja, bra taktik. Sossarna är en  budgetkopia av Moderaterna i nuläget. Vill de göra sig relevanta får då skaffa sig en vettig ideologi.

Folk hoppas nog att de har samma politik som alltid och vill reparera välfärden om de kommer till makten med hjälp av höga skatter: men eftersom de tror att folks dåliga karaktär och egoism har götts för mycket av högerpolitiken, känner de sig tvugna att ljuga för att folks dåliga sidor inte ska få dem att rösta på högern återigen. Låt ändamålen hela medlen. Folk kan alltid hoppas, och jag tror att de flesta skulle ursäkta en sådan lögntaktik, med tanke på att de flesta är cyniker och inte har högre tanke om mänskligheten än att alla är egoister. Jag tror att s underskattar folk. Huvudsaken är att välfärden räddas, lögntaktik eller inte. Bättre och mer arbetarparti än moderaterna måste de väl ändå vara, även om de bara blir bättre i jämförelse så är det ändå bättre


   
SvaraCitera

mynona: Folk hoppas nog att de har samma politik som alltid och vill reparera välfärden om de kommer till makten med hjälp av höga skatter:

De har frågat hur de ska vara för att folk ska rösta på dem. De har inte en bedräglig plan, de är vilse och har övergett den ideologi vilken de har tagit sitt namn ifrån. Även om så inte vore fallet är det inte rimlig politik att ljuga och leva högt på vad de en gång var.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: De har frågat hur de ska vara för att folk ska rösta på dem. De har inte en bedräglig plan, de är vilse och har övergett den ideologi vilken de har tagit sitt namn ifrån.

Inte desto mindre tror jag att det är vad många hoppas på. 

Nachac: Även om så inte vore fallet är det inte rimlig politik att ljuga och leva högt på vad de en gång var.

Som sagt, jag tror att det finns de som tycker att det vore ursäktligt att ljuga


   
SvaraCitera

mynona: Inte desto mindre tror jag att det är vad många hoppas på.

Onekligen. En stor del av sossarnas stöd är otvivelaktigt slentrianröster.

mynona: Som sagt, jag tror att det finns de som tycker att det vore ursäktligt att ljuga

Naturligtvis, det finns folk till allt.


   
SvaraCitera
Draug

man kan ju undra hur moderaterna från första början fått för sig att dom skulle vara ett arbetarparti. Det är så tvärtemot det bara kan bli.


   
SvaraCitera

synd att detta ej blir tema för kvällens svt debatt, hade varit intressant att se moderater förklara hur i helvete de är ett parti för arbetarrörelsen. 


   
SvaraCitera