Aviseringar
Rensa alla

Moderatoransökningar


Ämnesstartare

Detta är väl snarare en fråga än ett önskemål/synpunkt, men visste inte var det skulle passa bättre.

Jag har funderat på att skärpa mig lite på UM och ansöka till att bli moderator (vet ej om det går att göra löpande eller om jag behöver vänta tills nästa rekryteringstillfälle?), men med tanke på att folk fått sina modansökningar utlagda som trådar är jag inte jättepeppad på att ge mina personuppgifter då säkerheten uppenbarligen är ganska bristfällig. Är det omöjligt att ansöka till moderatorpost om man inte uppger sina personuppgifter?

Sen undrar jag också hur körd man är ifall man har en del varningsbagage? Har varit medlem länge, är inloggad ofta, osv. så tycker jag borde vara mer attraktiv som mod än vissa randoms som blev det efter nån månads medlemskap eftersom man faktiskt har lite koll på mig, men varningar kanske väger mer in än att man förstår miljön på sidan?


   
Citera
Ämnesstartare

Lulz. Slagit i huvudet?


   
SvaraCitera
Åtta

Just för stunden så har vi inga planer på att ta in nya moderatorer, då det är svårt att avgöra huruvida vi har ett behov nu när många moderatorer har sommarlov eller semester. Men efter sommaren så kommer vi att göra en utvärdering för att se vilka som ska fortsätta som moderatorer och vilka som lägger hatten på hyllan. Då får vi se om vi behöver ta in nytt blod.

Även om vi inte har någon formell rekrytering på gång så kan man ändå löpande skicka in ansökningar antingen till mig eller Issen, så kan vi ha dem i åtanke vid ett senare tillfälle.

När det gäller specifikt dina möjligheter så diskuterar jag hellre sådant privat efter en eventuell ansökan. Diskuterar gärna saken med dig via PM eller email.

Rödingajävel:

med tanke på att folk fått sina modansökningar utlagda som trådar är jag inte jättepeppad på att ge mina personuppgifter då säkerheten uppenbarligen är ganska bristfällig. Är det omöjligt att ansöka till moderatorpost om man inte uppger sina personuppgifter?

Anledningen till att tidigare ansökningar kom ut var bristande säkerhetsrutiner gällande emailkonton. Jag kan såklart inte lova till 100% att din ansökan aldrig kan komma ut, men jag kan åtminstone lova att säkerheten är betydligt mycket bättre nu (åtminstone när det gäller mig. Hur Issen gjort vet jag ej).

På rak arm vet jag inte vilka kontaktuppgifter som kan tänkas krävas. Jag känner ju redan till ditt namn och så, så det är kanske inte nödvändigt. Men vi behöver åtminstone en emailadress.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Sen undrar jag också hur körd man är ifall man har en del varningsbagage?

Var mod ett tag trots att jag tidigare varit ip-bannad [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Rent generellt när det gäller varningsbagage så är det nog olika från till person till person hur tungt det väger. Men det viktigaste är att man kan se en vilja att skärpa till sig, att man kan förhålla sig respektfull mot andra, och att man verkar engagerad i att förbättra forumet. Men moderatorer är bara människor (utom Aristoteles då). Vi tappar humöret och vi begår regelbrott någon gång ibland vi också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Rent generellt när det gäller varningsbagage så är det nog olika från till person till person hur tungt det väger. Men det viktigaste är att man kan se en vilja att skärpa till sig, att man kan förhålla sig respektfull mot andra, och att man verkar engagerad i att förbättra forumet.

Lite nyfiken. Vad är det som väger tyngst i detta sammanhanget?

Personliga påhopp

Spam/OT

Eller HMF och dylikt prat?


   
SvaraCitera
Åtta

Sming:

HMF

Hets mot folkgrupp?

Sming:

Vad är det som väger tyngst i detta sammanhanget?

Är nog även det olika från person till person (den som bedömer alltså). Personligen skulle jag ha störst problem att acceptera personliga påhopp, "HMF" och dylikt beteende som tyder på brist på respekt mot andra människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Även om vi inte har någon formell rekrytering på gång så kan man ändå löpande skicka in ansökningar antingen till mig eller Issen, så kan vi ha dem i åtanke vid ett senare tillfälle.

När det gäller specifikt dina möjligheter så diskuterar jag hellre sådant privat efter en eventuell ansökan. Diskuterar gärna saken med dig via PM eller email.

Ja ok, tänkte att fler kanske tänkt samma sak så därför jag gjorde en tråd. Men ok, kanske skickar en ansökan då. 🙂

Åtta:

På rak arm vet jag inte vilka kontaktuppgifter som kan tänkas krävas. Jag känner ju redan till ditt namn och så, så det är kanske inte nödvändigt. Men vi behöver åtminstone en emailadress.

Jajo, det kan jag såklart ge. Tänkte mest att för+efternamn verkar ha läckt för en hel del och de håller jag helst för mig själv. [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Rödingajävel:

de håller jag helst för mig själv.

Pah! Som att det finns någon som inte vet vad du heter. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Tänkte mest att för+efternamn verkar ha läckt för en hel del och de håller jag helst för mig själv. [crazy]

Vad är du rädd för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Pah! Som att det finns någon som inte vet vad du heter. [wink]

[crazy]

Chryseus:

Vad är du rädd för?

Illuminati är efter mig, judarna också.

Med andra ord, min ensak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Just för stunden så har vi inga planer på att ta in nya moderatorer

Hur ser ni på före detta moderatorer som vill återfå statusen? Jag skötte mig exemplariskt - tog tag i varningar, spårade otillåtna användare, kom med progressiva förslag i moderatorforumet etc. - men fick under en sentimental (impulsiv) natt för mig att radera kontot och överge UM, något som jag ångrade redan efterföljande dag. Därefter försökte jag förgäves få tag på Danling för att förklara min fadäs och be om en andra chans. Nu kanske ni inte är i behov av en till moderator, men ha gärna mitt fall i åtanke nästa gång ni rekryterar! Jag hette Schism även då:

ScreenShot003.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Hur ser ni på före detta moderatorer som vill återfå statusen?

Jag vet i alla fall ett fall, om inte två, där gamla fått komma tillbaka. Mycket konstigt att du inte fick det [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Med andra ord, min ensak.

Ett tips är att inte bli moderator på UM ifall du vill vara anonym och dessutom skyltar med det. Det bjuder bara in till att "folk" lägger ner tid på att så småningom lyckas avslöja vem du är.


   
SvaraCitera
Åtta

Schism:

Hur ser ni på före detta moderatorer som vill återfå statusen?

Finns inte riktigt något homogent "ni" eftersom jag och Issen inte har någon gemensam policy gällande sådant här. Men om du frågar mig personligen så är det inget problem att personen tidigare varit moderator. Däremot så är det inte så att man blir automatiskt antagen bara för att man blev det för 3 år sedan. Man måste fortfarande visa samma kvaliteter som alla andra ansökande.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Chryseus:

Ett tips är att inte bli moderator på UM ifall du vill vara anonym och dessutom skyltar med det. Det bjuder bara in till att "folk" lägger ner tid på att så småningom lyckas avslöja vem du är.

Håller med om detta. Att förhålla sig anonym är i princip omöjligt om någon verkligen tar sig för att röja ens identitet.


   
SvaraCitera