Aviseringar
Rensa alla

Moderatorerna bör följa regler!


Ämnesstartare

aristoteles:

Allvarligt talat vill du kritisera försök vara lite vuxen.

Säger den som inte ens vill kritisera mina argument, så jag tar tillbaka att du är någon form av tänkare. Ursäkta.

wakajwaka:

UM är sjukligt rädda för att affilieras med piratkopiering

Ja, så rädda att det sipprar över för rädsla i kopiering, vad ett modernt informationssamhälle består utav.

Zittam:

Dessutom så var det endast TS som skrev om detta och ingen annan som rekommenderade han att ladda ned någonting över huvud taget.

Inte ens han. Han skrev bara att han ville ha spel och att TPB var för segt och ville ha andra möjligheter, där exempelvis nedladdningsbaserade distributionssystem som Steam hade varit fantastiska och helt korrekt enligt TS förfrågan att rekommendera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Men jo, jag håller faktiskt med dig, felmodererat.

Hur tycker du att man skulle ha gjort då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gentlemen:

Ja, så rädda att det sipprar över för rädsla i kopiering, vad ett modernt informationssamhälle består utav.

Kom även ihåg att det inte är moderatorerna som skapar reglerna. Vill du kritisera dessa så bör du ta det med admin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Hur tycker du att man skulle ha gjort då?

Ooh, jag kan svara! Gett personen en varning och ifall personen gjort fel låst tråden.

aristoteles:

Kom även ihåg att det inte är moderatorerna som skapar reglerna. Vill du kritisera dessa så bör du ta det med admin.

Kan du fortfarande inte läsa? Problemet var inte att Ungdomars regler var fel (det är ett mer generellt problem, som knappt kan rättas till med en tysk schaktmaskin) utan att det inte var fråga om ett regelbrott överhuvudtaget!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Personen har aldrig talat om upphovsrättskyddat material, eller jo, förutom när han sade att Left4Dead var ett bra spel, utan att bidra till någon vidare utveckling av det hela.

Han sa att han försökte ladda ner dem på piratebay och ville ha en invite till en bättre tracker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Ooh, jag kan svara! Gett personen en varning och ifall personen gjort fel låst tråden.

Personen skapade en tråd i hopp om att få tips från vart denne kan ladda ner upphovsrättsskyddat material olagligt. Det är mot reglerna oavsätt vad du tycker.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Hur tycker du att man skulle ha gjort då?

Upplysa TS om att man ej får ladda ned. Att tala om att ladda ned är inte ett brott varesig på UM eller utanför vad jag vet.

Hade han däremot länkat nått material som är olagligt att ladda ned så är det såklart lås på tråden.

§3. Genom din registrering accepterar du att inte använda sajten för att posta material, eller länkar till material, som kan uppfattas som stötande eller kränkande, t.ex. hets mot folkgrupp, sexuellt ofredande, trakasserier eller mobbning. Det är ej heller tillåtet att publicera material som medvetet är falskt, felaktigt, förödmjukande, angrepp på person(er) eller företag, eller på något annat sätt som är olagligt. Spridning av och länkning till copyrightskyddat material (musik, film, mjukvara) är naturligtvis helt förbjudet i sådana fall det utgör lagbrott. Att diskutera piratkopiering och liknande är givetvis tillåtet.

Tillräckligt sagt nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Han sa att han försökte ladda ner dem på piratebay och ville ha en invite till en bättre tracker.

Nej, nej, nej. Han sade, och jag citerar:

TS:

Nyligen skaffat mig en fin fin dator(idag)
Och är självklart spelsugen. Men vad ska jag spela? Och vart ska jag skaffa spelen? Går extremt segt på TPB(trots att det påstås vara över 500 och upp på filerna jag testar)
Left4Dead flyter på högsta förövrigt!

Vilket kort och gott betydde att han ville ha plattform för att skaffa(inte ens defenierat ifall det är nedladdning eller butiksköpe det handlar om), ingenting om att det var tvunget att vara på en illegal plattform.

Zittam:

Upplysa TS om att man ej får ladda ned. Att tala om att ladda ned är inte ett brott varesig på UM eller utanför vad jag vet.

Du kan ju tänka, du hör inte hemma på Ungdomar D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Hade han däremot länkat nått material som är olagligt att ladda ned så är det såklart lås på tråden.

Så man måste länka för att det ska räknas, men alla andra tips så som hemsidor och invites är helt ok?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gentlemen:

Vilket kort och gott betydde att han ville ha plattform för att skaffa(inte ens defenierat ifall det är nedladdning eller butiksköpe det handlar om), ingenting om att det var tvunget att vara på en illegal plattform.

Men det visade sig senare i tråden vad personen var ute efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Att diskutera piratkopiering och liknande är givetvis tillåtet.

Men detta var ingen diskussion om huruvida piratkopiering bör vara tillåtet eller ej. Han ville ha tips på var man kunde ladda ner upphovsrättskyddat material.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Så man måste länka för att det ska räknas, men alla andra tips så som hemsidor och invites är helt ok?

http://store.steampowered.com/
OH SHI-

nellnellnell:

Men detta var ingen diskussion om huruvida piratkopiering bör vara tillåtet eller ej. Han ville ha tips på var man kunde ladda ner upphovsrättskyddat material.

Ja, och troligtvis lagligt och kommersiellt som exempelvis genom Steam. Allt annat är lösa antaganden.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Så man måste länka för att det ska räknas, men alla andra tips så som hemsidor och invites är helt ok?

Utan länkar så har inga regelbrott begåtts vad jag vet.
Men, sen när är det emot UM's regler att ge folk invites till trackers?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Nej, nej, nej. Han sade, och jag citerar:

Det var senare i tråden han sa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Det var senare i tråden han sa det.

Nej, det var i första inlägget, de första raderna. Här är tråden ifall du vill ha bevis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Utan länkar så har inga regelbrott begåtts vad jag vet.
Men, sen när är det emot UM's regler att ge folk invites till trackers?

Det är såklart inte emot reglerna att varker ge invites eller tips om trackers, trackers är inte olagligt.

Men titta igenom tråden, och tänk efter. Tror inte du att trådskaparen ville ha tips på vart han skulle ladda ner spel (icke på laglig väg) ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Nej, det var i första inlägget, de första raderna. Här är tråden ifall du vill ha bevis.

Tack, jag har sett tråden och detta är inlägget jag syftar på


   
SvaraCitera