Aviseringar
Rensa alla

Moderaternas nya "slogan"


Ämnesstartare

Moderaterna har nu bytt ut sin slogan till "Sveriges arbetarparti". Är det en utmaning till sossarna om att den politiska kartan ska ritas om helt och hållet? Kommer M att lyckas med det? Vad kan S göra för att stärka sin roll som det traditionella arbetarpartiet?


   
Citera

haha retards som tror att bara för man arbetar så är man arbetare


   
SvaraCitera

Sveriges arbetarparti har dom väll mer eller mindre kört på dom senaste sju åren..
Men iaf, så länge sossarna sitter med tummen i arslet kan moderaterna dansa fritt på borden.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Vad kan S göra för att stärka sin roll som det traditionella arbetarpartiet?

Ett: Öppna käften.
Två: Ha idéer.
Tre: Vara villiga att diskutera dessa idéer.
Fyra: Vara villiga att avskaffa det de påstår sig vara emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

... och sedan kan man ju tillägga att Sossarna är så himla borgerliga av sig att de skulle behöva en nystart också. "Nya gamla sossarna" till seger 2014! osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5: Sveriges arbetarparti har dom väll mer eller mindre kört på dom senaste sju åren..

Det är väl en nyansskillnad, från "nya arbetarpartiet" till "arbetarpartieT". Men jag förstår inte hur länge folk skall vara bekväma i att rösta på moderaterna i tron om en gynsammare arbetspolitik för gemene löntagare?


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Det är väl en nyansskillnad, från "nya arbetarpartiet" till "arbetarpartieT". Men jag förstår inte hur länge folk skall vara bekväma i att rösta på moderaterna i tron om en gynsammare arbetspolitik för gemene löntagare?

Det är väll ändå det retorik är tillför.. att få icke insatta att tro något positivt. Människor kommer att vara bekväma med syna sympatier tills att någon sakligt visar att dom är fel ute. Problemet är att ingen inom politiken verkar intresserade av den där sakligheten utan mer om gnällande och pajkastning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det är väll ändå det retorik är tillför.. att få icke insatta att tro något positivt. Människor kommer att vara bekväma med syna sympatier tills att någon sakligt visar att dom är fel ute. Problemet är att ingen inom politiken verkar intresserade av den där sakligheten utan mer om gnällande och pajkastning.

...Och "mötas på mitten"-taktiken.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

...Och "mötas på mitten"-taktiken.

Vilket kanske är det tydligaste tecken på att ideologi inte har mer än retorisk en betydelse.


   
SvaraCitera

Ja, många upprörs över Moderaternas nya logga med texten "Nya Moderaterna - Sveriges Arbetarparti". De skulle förmodligen bli än mer upprörda om de kunde läsa det finstilta...

http://bit.ly/1g1KyOh


   
SvaraCitera

Sossarna torde själva ha devalverat termen ganska rejält men nog fan står detta nyspråk mig upp i halsen, det gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Sossarna torde själva ha devalverat termen ganska rejält men nog fan står detta nyspråk mig upp i halsen, det gör det.

Jo, jag kräver en utrensning i det Socialdemokratiska partiet, ideologiska värderingar måste prioriteras mera!!!!! (naturligtvis behöver det inte sked med våld, men typ förtidspensionering för alla ledande högersossar...eller något sådant)


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Jo, jag kräver en utrensning i det Socialdemokratiska partiet, ideologiska värderingar måste prioriteras mera!!!!! (naturligtvis behöver det inte sked med våld, men typ förtidspensionering för alla ledande högersossar...eller något sådant)

Håkan var något slags hopp, han blev nedgjord ner till molekylnivå, det känns lönlöst att tro att sossarna kommer att kunna bidra med något av värde.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: Ett: Öppna käften.
Två: Ha idéer.
Tre: Vara villiga att diskutera dessa idéer.
Fyra: Vara villiga att avskaffa det de påstår sig vara emot.

Ett: De behöver inte. De kan vinna på avskyn mot regeringen, och om folk har låtit egoismen/den dåliga karaktären dominera så mycket under högerregeringen att de inte skulle stödja de högre skatter som krävs för att reparera välfärden, är det kanske lika bra - om man nu anser att välfärd är positivt. Två/Tre: Se ovan. Under förutsättning att de faktiskt har ovanstående idé. Fyra: Det håller jag med om, och det är osäkerheten - hur långt åt höger har de gått, och hur långt bara låtsas de ha gått för att de felaktigt tror att allmänheten har gått högerut? 

Istechetvåpunktnoll: ... och sedan kan man ju tillägga att Sossarna är så himla borgerliga av sig att de skulle behöva en nystart också. "Nya gamla sossarna" till seger 2014! osv.

Hjärta 
Men, ja: S gick nedåt då de gick åt höger, en lösning är inte denna mittenpolitik, Sverige är inte USA, Sverige har trots allt en majoritet av vänstersympati. 


   
SvaraCitera
mynona

Vad moderaterna angår är de inte ett "Arbetarparti", utan snarare ett "Arbetsparti", om justeringens mening framgår. 


   
SvaraCitera