Aviseringar
Rensa alla

Modsen, mina bilder


Ämnesstartare

Jag vet inte om man ska prata med Danling eller hur man gör och eftersom UM segar för tillfället, ansåg jag att jag lika gärna kan skapa en tråd då det låg närmast.

Jag har bestämt mig för att ta bort alla mina bilder jag någonsin har lagt ut på UM på både paleface, harpyja och agitation.

Någon som kan berätta hur jag ska gå till väga eller helt enkelt bara fixa det åt mig?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

agitation:

Någon som kan berätta hur jag ska gå till väga eller helt enkelt bara fixa det åt mig?

Du kan ju börja med att prata med användaren Mario iaf så de tas bort från lajm [y]
Annars tror jag att Alex är the man to talk with när det gäller sidan öht, ev. någon U.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Du kan ju börja med att prata med användaren Mario iaf så de tas bort från lajm [y]
Annars tror jag att Alex är the man to talk with när det gäller sidan öht, ev. någon U.

Alright. Skickade till Mario. Ska snacka med danling också.


   
SvaraCitera

dårå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrev ju iofs hur man gör. Leta upp bilden på denna hemsidan -> gå till inlägget i forumet -> anmäl och be modsen radera

http://lajm.eu/emil/UM/bilder/more.php?o=3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Skrev ju iofs hur man gör. Leta upp bilden på denna hemsidan -> gå till inlägget i forumet -> anmäl och be modsen radera

Jo men jag har istället pratat med danling om det eftersom jag mer fler än tusen bilder eller liknande. Det är knappast att jag orkar sitta och anmäla dem.


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Skrev ju iofs hur man gör. Leta upp bilden på denna hemsidan -> gå till inlägget i forumet -> anmäl och be modsen radera

Bilderna finns kvar på Lajm även om man tagit bort dem på forumet.
Man måste alltså be Mario ta bort dem från Lajm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Jo men jag har istället pratat med danling om det eftersom jag mer fler än tusen bilder eller liknande. Det är knappast att jag orkar sitta och anmäla dem.

Ah okej.

Capture:

Bilderna finns kvar på Lajm även om man tagit bort dem på forumet.
Man måste alltså be Mario ta bort dem från Lajm.

Jaha, det visste jag inte. Då är det nog lättast att prata med Mario istället.


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Jaha, det visste jag inte. Då är det nog lättast att prata med Mario istället.

Man måste alltså både radera från UM och sedan be Mario ställa in så att de bilder som inte finns på forumet inte visas på Lajm. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Man måste alltså både radera från UM och sedan be Mario ställa in så att de bilder som inte finns på forumet inte visas på Lajm. [y]

Ah, aight. Kanske vore bra om UM lade till en liten text om att lajm finns så även nya medlemmar vet hur lätt det är att hitta alla bilder de lagt upp. Tydligen finns det en hel del här som inte förstår sig på vad ett öppet forum på Internet innebär och får moralpanik när de får veta. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Tydligen finns det en hel del här som inte förstår sig på vad ett öppet forum på Internet innebär och får moralpanik när de får veta. [crazy]

Eller som bara helt enkelt inte orkar med det längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Eller som bara helt enkelt inte orkar med det längre.

Orkar med vad exakt? Alla över 12 år borde ju själva fatta hur lätt det är att hitta bilder man lägger upp på ett öppet forum på Internet. Det samma gäller bilder man lägger upp på Bilddagboken, Facebook, och andra ställen. Lägger man upp bilder kommer folk man inte känner se dem, diskutera dem, osv. Klarar man inte det kanske man ska tänka lite innan man gör det. Finns ju hundratals fall där folk ofrivilligt hamnat på YouTube-videos eller liknande för att de inte tänkte sig för innan de lade upp bilden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Alla över 12 år borde ju själva fatta hur lätt det är att hitta bilder man lägger upp på ett öppet forum på Internet.

Jo, har jag sagt någonting annat?
Du kommer med samma argument hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Jo, har jag sagt någonting annat?
Du kommer med samma argument hela tiden.

Du med, grattis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Du med, grattis.

Någonting gemensamt i alla fall.
Vad gulligt.


   
SvaraCitera