Aviseringar
Rensa alla

Mödomshinnan


Ämnesstartare

Som de flesta välutbildade unga människor vet så är mödomshinnan ingen hinna, utan en krans av förtjockad hud.

RFSU vill således döpa om ordet mödomshinna till slidkrans, eftersom det gör att man inte missuppfattar ordet lika lätt. Jättebra!

Ett ljushuvud till sexolog säger: nej, jag tror inte slidkrans fungerar. vi borde döpa om det till någonting annat. några exempel skulle kunna vara "snipplåda och snipplucka".

JA! Vad bra att förlöjliga och puttinutta till det ännu mer! Hurra [mad] Och de orden gör verkligen att man förstår vad det handlar om för något!

Så, vad tycker ni att mödomshinna ska heta, om man får välja mellan alternativen ovan? (Jag tycker det ska heta laserninja.)


   
Citera
Ämnesetiketter

misfits:

Laserninja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

misfits:

Slidkrans (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

misfits:

Slidkrans (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Iofs gillar jag mödomshinna, det är äckligt mysigt och det jag växt upp med. Dock förstår jag problemet och slidkrans är ju om något det finaste.


   
SvaraCitera

misfits:

Som de flesta välutbildade unga människor vet så är mödomshinnan ingen hinna, utan en krans av förtjockad hud.

Eg är det ju inte så stor skillnad, den blockar ju fortfarande delvis "acess".


   
SvaraCitera

misfits:

Snipplåda (Du röstade på detta alternativ)

slidplåga tycker jag det ska heta iofs. Man vill bli av med skiten så fort som möjligt så man kan ha det bra, liksom.


   
SvaraCitera

misfits:

Laserninja (Du röstade på detta alternativ)

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Eg är det ju inte så stor skillnad, den blockar ju fortfarande delvis "acess".

Jo, det är en jäkla skillnad. Många killar jag känner har berättat att de levde i tron om att de skulle vara tvungna att penetrera igenom en faktisk hinna, och tyckte det verkade skitläskigt. Dessutom skapar det missförstånd om att tjejen skall blöda första gången vilket inte alls behöver vara sant. Ordet "krans" ger mer en vision om att det är en trängre passage.


   
SvaraCitera

misfits:

Många killar jag känner har berättat att de levde i tron om att de skulle vara tvungna att penetrera igenom en faktisk hinna, och tyckte det verkade skitläskigt.

D e iof sant, men jag trodde bara tjejen va trångare och därför kunde blöda, för mycket friktion eller nått.

misfits:

Ordet "krans" ger mer en vision om att det är en trängre passage.

Interesting thought.

Indeed.

standby:

slidplåga tycker jag det ska heta iofs. Man vill bli av med skiten så fort som möjligt så man kan ha det bra, liksom.

Och ändå så pushar tjejer fram skiten flera år o romantiserar om det.

Rätt spec.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Och ändå så pushar tjejer fram skiten flera år o romantiserar om det

man kan nog bli av med det utan din hjälp, som tur är.


   
SvaraCitera

misfits:

"snipplåda och snipplucka".

Va? På vilket sätt är låda eller lucka en bra beskrivning? [shake]

misfits:

Slidkrans (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

standby:

Vad jag sa var min åsikt, ingen universell jävla sanning.

Newsflash.

Det finns ingen universell sanning.

Allt handlar om vad folk tror.


   
SvaraCitera
Hando

misfits:

Mödomshinna är bra (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Va? På vilket sätt är låda eller lucka en bra beskrivning? [shake]

Ja, det undrade jag också =p


   
SvaraCitera