Aviseringar
Rensa alla

Mögel i ansiktet


Ämnesstartare

Idag gick jag förbi en kille på stan. Han passerade ganska snabbt, men så pass nära att jag hann notera att han hade ett större antal gröna utslag i ansiktet som var skrämmande lika mögel.

Så, finns det någon sjukdom som skulle orsaka gröna utslag? Om så är fallet, är den smittsam? Hur smittsam? Finns luftburen smitta och bör jag ringa vårdcentralen i förebyggande syfte?

Jelp!


   
Citera
Ämnesetiketter

pics or stfu

Dold text: förmodligen ja...


   
SvaraCitera

de i gamla dawn of the dead-filmerna är ganska gröna i ansiktet, zombie-domedagen är nära [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

pics or stfu

Meh, tror du att jag stannar en person som eventuellt har någon slags uppdaterad version utav böldpest och frågar om jag får ta en bild?

Såg ut ungefär sådär, fast grönt.
Image

Eller sådär, fast i hans ansikte.
Image

too_bored_to_die:

de i gamla dawn of the dead-filmerna är ganska gröna i ansiktet, zombie-domedagen är nära

Helvete, jag som inte skaffat skjutvapen och bunker i Sibirien än.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Meh, tror du att jag stannar en person som eventuellt har någon slags uppdaterad version utav böldpest och frågar om jag får ta en bild?

jaaa? [bigsmile]

hade blivit lite imponerad då, faktiskt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äckligt. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

hade blivit lite imponerad då, faktiskt.

Det finns anledningar till att leprasjuka fick springa runt med bjällror på medeltiden, och det var inte för att folk skulle få tillfälle att beskåda dem på nära håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske var smink.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Kanske var smink.

Jag tänkte också den tanken, men vem vill se ut som ett lik som legat ute i solen lite för länge? Fast i och för sig, mellandagsrea. Bra sätt att komma före i kön.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Det finns anledningar till att leprasjuka fick springa runt med bjällror på medeltiden, och det var inte för att folk skulle få tillfälle att beskåda dem på nära håll.

fick de verkligen det? [rolleyes]

tror för övrigt inte att det är någon fara. om jag inte minns fel så har min farfars granne något grönaktigt på sina ben, o det är säkert inte så där väldigt ovanligt bland äldre människor. sen vet ju inte jag om det är samma problem, men aa... skulle det vara smittsamt så är det ju inte heller så lämpligt för en sån person att vistas bland folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag tänkte också den tanken, men vem vill se ut som ett lik som legat ute i solen lite för länge? Fast i och för sig, mellandagsrea. Bra sätt att komma före i kön.

Kanske är en efterlyst mördare, eller så är det som du sade ett bra sätt att komma före i kön [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

fick de verkligen det?

Min lågstadielärare sa det, så det måste vara sant.

Rivethead:

tror för övrigt inte att det är någon fara.

Hm. Fortfarande lite orolig.

smörgåsbord:

Kanske är en efterlyst mördare, eller så är det som du sade ett bra sätt att komma före i kön

Efterlyst mördare som... vill dra uppmärksamhet till sig?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Min lågstadielärare sa det, så det måste vara sant.

min högstadielärare sa att jag var en begåvning... då måste ju det stämma ännu mer? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

min högstadielärare sa att jag var en begåvning... då måste ju det stämma ännu mer?

Kanske. Är inte riktigt säker. Det känns som om lågstadiet är mer faktainriktat.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Kanske. Är inte riktigt säker. Det känns som om lågstadiet är mer faktainriktat.

det som sades blev väl fakta, om inte annat... det var väl sällan man kundes se annorlunda på det som lärdes ut.


   
SvaraCitera