Aviseringar
Rensa alla

Mögel i ansiktet


Ämnesstartare

Rivethead:

det som sades blev väl fakta, om inte annat... det var väl sällan man kundes se annorlunda på det som lärdes ut.

Fast i högstadiet så brukar ju lärare uppmana till egna tankar och sådant. Eller, ja, det står så i betygskraven i vart fall.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Fast i högstadiet så brukar ju lärare uppmana till egna tankar och sådant. Eller, ja, det står så i betygskraven i vart fall.

kan ju bero lite på vad det var som lärdes ut i grundskolan också... enkel matte, rättstavning, och engelskaglosor innefattade väl knappast något utrymme för egna tankar. det blir väl kanske lite knepigt att direkt gå på det egna reflekterandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

kan ju bero lite på vad det var som lärdes ut i grundskolan också... enkel matte, rättstavning, och engelskaglosor innefattade väl knappast något utrymme för egna tankar. det blir väl kanske lite knepigt att direkt gå på det egna reflekterandet.

Skulle vara rätt festligt att be eleverna komma med egna åsikter angående huruvida 1+3 verkligen blir 4 och be dem motivera.


   
SvaraCitera

Han kanske var målare och hade fått lite stänk i fejjan ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Han kanske var målare och hade fått lite stänk i fejjan ?

Visst, och det här gänget har bara ramlat i lera.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Visst, och det här gänget har bara ramlat i lera.

Jag ser inget gäng men du duger ändå.


   
SvaraCitera

amen BLÄH!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Jag ser inget gäng men du duger ändå.

Borde sova, misslyckades med länkande två gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feed the troll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XBillyX:

Feed the troll!

Dra åt helvete, potentiella pandemier är inget att skämta om.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Skulle vara rätt festligt att be eleverna komma med egna åsikter angående huruvida 1+3 verkligen blir 4 och be dem motivera.

det gick ju något tv-program för ett tag sen där de bad barn beskriva diverse saker, o så skulle några tävlande gissa vad de försökte beskriva. du minns det säkert... men det var väl ganska underhållande, om jag inte minns fel. det visar ju, om inte annat, hur barn resonerar.

fast det vore, som du säger, förmodligen ännu roligare att be dem beskriva eller motivera saker som är helt obeskivliga eller omotiver... omoti... omöjliga att motivera.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Borde sova, misslyckades med länkande två gånger.

mmmhhmmm
sleep tight, don't let the bedbugs bite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Dra åt helvete, potentiella pandemier är inget att skämta om.

Image

Isåfall är inte mina HIV-skämt uppskattade här heller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XBillyX:

o rly?

Image

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

mmmhhmmmsleep tight, don't let the bedbugs bite.

Nu vågar jag inte sova ju [sad]

Rivethead:

det gick ju något tv-program för ett tag sen där de bad barn beskriva diverse saker, o så skulle några tävlande gissa vad de försökte beskriva. du minns det säkert... men det var väl ganska underhållande, om jag inte minns fel. det visar ju, om inte annat, hur barn resonerar.

Nah, ser inte så mycket på tv. Fast konceptet känns bekant..

Rivethead:

fast det vore, som du säger, förmodligen ännu roligare att be dem beskriva eller motivera saker som är helt obeskivliga eller omotiver... omoti... omöjliga att motivera.

Eller att även be universitetsstuderande göra det och se vilka som lyckades bäst. Jag håller på barnen.


   
SvaraCitera